دوشنبه، 15 دی 93 - 11:08

 

اچ‌پی‌ امروز در لاس‌ وگاس نه تنها از اولین نمایشگر ۵K خود رونمایی کرد، بلکه صفحه‌نمایش منحنی شکل و مانیتورهای ۴K خود را نیز به نمایش گذاشت.از سال گذشته شاهد افزایش رزولوشن مانیتورها بودیم. اچ‌پی نیز همچون دیگر عرضه‌کنندگان نمایشگر، نسبت به معرفی نسل جدید محصولات خود با رزولوشن ۴K و حتی ۵K اقدام کرده است. این کمپانی دو نمایشگر ۴K و یک نمایشگر ۵K را به CES 2015 آورده است.

HP_Z27s__Right_Facing.0

دو نمایشگر ۴K از نظر سخت‌افزاری شبیه به هم هستند اما یکی در سایز ۲۳.۸ اینچ و دیگری در سایز ۲۷ اینچ روانه‌ی بازار خواهند شد. این نمایشگرها نسبت تصویر ۱۶ به ۹ را ارائه می‌کنند که به ترتیب برای نمایشگر ۲۷ اینچ تراکم ۱۶۳ پیکسل در اینچ و برای مدل ۲۳.۸ اینچ ۱۸۵ پیکسل در اینچ را ادر معرض دید کاربر می‌گذارد. هر دوِ این نمایشگرها دارای ۴ درگاه USB 3.0 و یک درگاه ترکیبی HDMI و Mini DisplayPort هستند. مانیتور Z24s با قیمت ۵۴۹ دلار و مانیتور Z27s با قیمت ۷۴۹ دلار از همین ماه در بازار به فروش می‌رسند.

hp 4k monitor 02

اما مانیتور ۵K اچ‌پی برای افرادی ساخته شده است که نیاز به رزولوشن بالاتر دارند. این نمایشگر که با نام مدل Z27q شناخته می‌شود  ۲۷ اینچ است و تراکم ۲۱۸ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند. این مانیتور نیز همچون دو مدل ۴K این شرکت از درگاه USB 3.0 و درگاه ترکیبی Mini DisplayPort و HDMI بهره می‌برد. مانیتور ۵K اچ‌پی با قیمت ۱٫۲۹۹ دلار از ماه آینده روانه‌ی بازار می‌شود.

hp 5k monitor

اچ‌پی یک نمایشگر خمیده را نیز به CES آورده است. این نمایشگر که Envy 34c نامیده می‌شود، ۳۴ اینچ است و از رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. نسبت تصویر این مانیتورِ خمیده‌ی غول پیکر، ۲۱ به ۹ است و اچ‌پی طراحی خاص و منحصر به فردی را برای آن در نظر گرفته است. این نمایشگر همچنین داری دو اسپیکر داخلی است که در لبه‌های آن جا سازی شده‌اند. نمایشگر خمیده‌ی اچ‌پی تا ماه آپریل روانه‌ی بازار نخواهد شد (حدوداً سه ماه دیگر) و اچ‌پی قیمت ۹۹۹ دلار را برای آن تعیین کرده است. مدل ۲۷ اینچ این نمایشگر نیز قرار است با قیمت ۳۹۹ دلار روانه‌ی بازار شود.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در اینجا  مشاهده کنید.

منبع

logo-samandehi