پنجشنبه، 18 دی 93 - 09:09

 

Jan Koum ٬ مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران واتس‌اَپ به تازگی پستی در شبکه اجتماعی فیسبوک گذاشته که نشان‌دهنده آمار و ارقام جدیدی در مورد اَپ پیام‌رسان واتس‌اپ است.طبق گفته‌ی او در حال حاضر واتس‌اَپ ماهیانه ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که این رقم در مقایسه با ۶۰۰ میلیون کاربر ماهیانه واتس‌اَپ اواخر ماه آگوست سال ۲۰۱۴ ٬ رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. این تعداد کاربر در طول روز بیش از ۳۰ میلیارد پیام برای هم ارسال می‌کنند که این رقم بیش از ۴ پیام به ازای هر نفر روی کره زمین است.

whats-app-

سال ۲۰۱۴ فیسبوک با پرداخت ۱۶ میلیارد دلار به علاوه ۳ میلیارد دلار سهام این اَپ پیام‌رسان را خریداری کرد. از آن زمان بطور مرتب به تعداد کاربران واتس‌اَپ افزوده می‌شود٬ بطوریکه پیش‌بینی می‌شود مدت زمانی که طول می‌کشد تا واتس‌اَپ به یک میلیارد کاربر برسد، کوتاه‌تر از زمانی باشد که فیسبوک به این رقم دست یافت.

در حال حاضر فیسبوک حدود یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون کاربر، واتس‌اَپ ۷۰۰ میلیون کاربر، پیام‌رسان فیسبوک حدود ۵۰۰ میلیون و اینستاگرم حدود ۳۰۰ میلیون کاربر دارد و نکته جالب ‌این است که مارک زاکربرگ صاحب هر ۴ شبکه اجتماعی ذکر شده است.

 واتس‌اَپ در آمریکا در مقایسه با سایر نقاط دنیا بخصوص آسیا کمی ناشناخته است. رقابت شدیدی بین برنامه‌های پیام‌رسان در آسیا وجود دارد که موجب شده بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن باشند که در این رابطه می‌توان به خرید ۲۱۵ میلیون دلار از سهام تانگو توسط Alibaba و البته مالکیت شرکت چینی Tencent بر وی‌چت اشاره کرد.

در حال حاضر میزان کاربران فعال ماهیانه یکی از شاخص‌های مقایسه شبکه‌های اجتماعی است که البته بر سر میزان قابل اطمینان بودن این شاخص بحث زیادی وجود دارد.

منبع

logo-samandehi