جمعه، 19 دی 93 - 07:41

 

بیشتر تلفن های همراهی که امروزه به شکل بی سیم قابلیت شارژ شدن را دارند، باید یه شکلی بسیار نزدیک و بر روی شارژر بی سیم قرار گرفته و هر گونه تکان نیز موجب قطع عملیات شارژ شدن می گردد.حال کمپانی Energous ادعا دارد برای این مشکل چاره ای اندیشیده و فرستنده ی این کمپانی قادر است دستگاه هایی که فاصله ای ۱۵ فوتی (۴۵۲ سانتیمتر) دارند را شارژ نماید.

v-DSC08015-2.0.0

هر چقدر تلفن همراه به فرستنده ی این شارژر نزدیک تر بوده، عملیات شارژ سریع تر صورت می پذیرد. به صورت تئوری اگر بیشتر از یک دستگاه از مسیر این فرستنده شارژ شوند، سرعت شارژ پایین خواهد آمد. ولی طبق گفته ی Energous، آنها معتقدند شارژر بی سیمی که ساخته اند قادر است از مسیری دور تر از شارژر های معمولی، تلفن همراه، ابزار پوشیدنی و سایر گجت های شما را در طول روز شارژ نگه داشته و خیال شما را از لحاظ کمبود انرژی و محدودیت های شارژر های سیم دار راحت سازد.

کمپانی Energous نام این تکنولوژی را WattUp گذاشته و از این فناوری میتوان به شکل مستقیم در تلفن های همراه، اسپیکر های بیسیم یا هر وسیله ی دیگری استفاده کرد. برای اینکه بتوانید از تکنولوژی مذکور استفاده نمایید فعلا مجبور به گذاشتن تلفن همراه در پک باتری WattUp خواهید بود. این پک ها تا انتهای سال میلادی جاری در بازار عرضه خواهند شد. البته عرضه ی این پک ها را نمیتوان قطعی شمرد. این کمپانی هیچگونه سخت افزاری تولید نکرده ولی می گوید همکاران سخت افزاریش در زمینه ساخت این قطعات همکاری لازم را خواهند داشت.

v-DSC08009-1.0

برای استفاده از این تکنولوژی، به جز خرید باتری مخصوص، به خرید خود دستگاه شارژر (فرستنده) نیازمندید که این محصول در حدود ۳۰۰ دلار قیمت گذاری شده و قادر است تا ۱۲ دستگاه را همزمان شارژ نماید.فرستنده ای که در طول CES به نمایش گذاشته شد ابعادی بزرگ داشت ولی کمپانی ذکر کرده تا زمانی که این دستگاه روانه بازار شود دست کم شاهد کاهش سایز ۶ برابری آن از حالت فعلی خواهیم بود و در نمونه های مختلف و در سایز های کوچک برای مصارف خانگی و سایز های بزرگ تر برای سالن های کنفرانس عرضه خواهد شد. تنها موضوعی که در مورد تکنولوژی به کار رفته در این فرستنده ها نیز می دانیم استفاده آن ها از Bluetooth LE برای مشخص کردن موقعیت مکانی دستگاه مورد نظر برای شارژ است.

از Energous سخن وری های زیادی در خصوص فناوری جدیدش شنیده ایم. فناوری هایی که گفته می شود تا پایان سال جاری به دستمان خواهد رسید. این تکنولوژی قادر است طعم واقعی شارژ بیسیم را به کاربرش چشانده و مشکلات باتری های فعلی را نیز تا حد بسیاری کاهش دهد. شاید در آینده ای نزدیک ترجیح بدهیم به جای داشتن چندین شارژر مختلف، از یک فرستنده سایز بزرگ جهت شارژ گجت هایمان در منزل استفاده کنیم.

logo-samandehi