یکشنبه، 21 دی 93 - 00:23

 

ces 2015

آخرین دوره از نمایشگاه CES دیروز با میزبانی از ۱۷۰٫۰۰۰ بازدیدکننده به پایان رسید و نام خود را به‌عنوان پربازدیدترین نمایشگاه CES در طول تاریخ ثبت کرد.کمیته‌ی برگزاری نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی اعلام کرده که نمایشگاه امسال رکورد بازدید‌کننده‌ی سال گذشته ( ۱۶۰٫۰۰۰ نفر) بهبود بخشیده است. براساس اطلاعات منتشر شده این نمایشگاه از ۴۵٫۰۰۰ بازدیدکننده‌ی غیرآمریکایی که از کشورهای دیگر روانه‌ی وگاس شده بودند، میزبانی کرده است. نمایشگاه امسال با حضور ۳٫۶۰۰ کمپانی در مساحتی بالغ بر ۲۰۰٫۰۰۰ متر مربع برگزار شد. این کمیته اعلام کرده که علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان سعی می‌کند تا کیفیت برگزاری نمایشگاه را نیز افزایش دهد.

از جمله‌ی حوزه‌هایی که کمپانی‌ها به معرفی و نمایش محصولات خود پرداختند، می‌توان به سیستم‌های الکترونیکی خودرو، راهکارهای بهبود سلامتی، وسایل نقلیه بدون سرنشین، اینترنت اشیا و ابزار‌های متصل به هم، پرینترهای سه‌بعدی، صنعت بازی و غیره اشاره کرد.نمایشگاه CES در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد، بطوریکه میزان بازدیدکنندگان از این نمایشگاه از ۱۴۱٫۱۵۰ نفر در سال ۲۰۰۸ به ۱۳۰٫۰۰۰ نفر در سال ۲۰۰۹ رسید. از آن زمان مسئولین برگزاری این نمایشگاه یک فرآیند بازسازی را در پیش گرفته‌اند.

گری شاپیرو، مدیرعامل نمایشگاه CES، در سخنانی گفت:

نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی از انتظارات ما فراتر رفته است. بازدیدکنندگان با حضور در این نمایشگاه متوجه می‌شوند که در آینده می‌توان با توسعه‌ی ایده‌ها و استفاده از محصولات عرضه شده در این نمایشگاه چاره‌ای برای تمامی مشکلات از جمله مسائل محیطی، کشاورزی، سلامتی، ارتباطات و حمل و نقل پیدا کرد. نمایشگاه CES نقطه‌ی همگرایی سرویس‌ها، محصولات و محتوای دیجیتال است که هدف از آن‌ ایجاد فناوری‌های جدیدی برای تسهیل روند زندگی انسان‌ها است. بسیار جالب است که می‌توان در این محل کمپانی‌های بزرگ و رهبران غول‌های بزرگ فناوری را دید که برای همکاری‌های صنعتی گرد هم جمع می‌شوند.

در نمایشگاه امسال کمپانی‌ها براساس حوزه‌ی فعالیت و محصولات تولیدی از قبیل گجت‌های پوشیدنی، پرینترهای سه‌بعدی و روباتیک تقسیم شده بودند که این موضع یافتن محصولات را تسهیل کرده بود.

منبع-بازنشر

logo-samandehi