دوشنبه، 22 دی 93 - 10:35

 

دکتر یونگ، رئیس سابق مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات و وزیر سابق ICT کره جنوبی به دعوت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دکتر محمد خوانساری رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد. محور اصلی این بازدید خدمات نسل چهارم تلفن همراه (۴G) بود.یونگ در این دیدار با اشاره به توانمندی ها و ساختار مناسب این پژوهشگاه اظهار کرد: مرکز تحقیقات مخابرات ایران می تواند از تجارب کره جنوبی برای مشاوره و همکاری مختلف پژوهشی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به خوبی بهره ببرد.

ایران-کره-جنوبی

وی پیشنهادی مبنی بر همکاری ایران و کره جنوبی در زمینه های مختلف ICT مانند مرز فناوری، تخصیص فرکانس و نسل چهارم تلفن همراه ارائه کرد.

یونگ گفت: نهادهای تحقیقاتی در کره جنوبی ابتدای امر با حمایت دولت ایجاد شدند اما پس از مدتی توسعه یافته و به صورت خصوصی اداره می شوند. مراکز پژوهشی فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور در سال های اخیر اهمیت بسیاری یافته اند و امروزه به شرکت های بزرگ و سودده تبدیل شده اند.

او با اشاره به اهمیت تحقیق در حوزه ICT تاکید کرد: بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه به صورت مستقل و جداگانه، مراکز تحقیق و توسعه خود را راه اندازی کرده اند.

دکتر خوانساری نیز در ادامه این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های بین المللی در زمینه فناوری های نوین بیان کرد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش دارد به عنوان بازوی علمی تحقیقاتی وزارت خانه با گسترش همکاری با پژوهشگران، بتواند پیش از ورود تکنولوژی های جدید در مسایل مرتبط به آنها تحقیق و بررسی کند.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این راستا، از مشاوره کشورهای توسعه یافته در زمینه ICT بهره خواهیم برد.

وی گفت: ایران و کره جنوبی می توانند با توجه به حسن روابط  و پیشرفت دو کشور در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، همکاری های خود را توسعه دهند.

پس از این دیدار دکتر یونگ در سالن آموزش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات حاضر شد و ضمن سخنرانی برای اعضای هیات علمی، مدیران پژوهشی و محققان به پرسش های آنان در خصوص نسل های جدید مخابراتی به ویژه فناوری LTE پاسخ داد.

بیشتر بخوانید :

logo-samandehi