جمعه، 26 دی 93 - 09:03

 

توسعه دهندگان اندروید سال پر مشغله ای را پشت سر گذاشته اند. طبق گزارش های منتشر شده، تعداد اپلیکیشن های موجود در Google Play با افزایش ۵۰ درصدی، برای اولین بار از تعداد موارد موجود در اپ استور پیشی گرفت.آخرین آمار توسط appFigures منتشر شده، سرویسی که داده های مربوط به اپلیکیشن هایی را که از این پلتفرم استفاده می کنند، جمع آوری و بررسی می کند. طبق گزارش های منتشر شده، سه فروشگاه محبوب اپلیکیشن -اپ استور، گوگل پلی و فروشگاه آمازون- رشدی چشمگیر به خود دیده اند، اما رشد فروشگاه Google Play، از دیگر موارد بیشتر بوده است.

Ascani_HTC-10

کمپانی App Annie نیز که به جمع آوری اطلاعات اپلیکیشن های موجود در اپ استور و گوگل پلی می پردازد، افزایش تعداد موارد در دسترس از طریق فروشگاه رسمی گوگل برای برنامه های مخصوص اندروید را تایید کرده است. به گفته کمپانی یاد شده، اکنون، گوگل پلی حدود ۳۰۰ هزار اپلیکیشن بیشتر از App Store دارد.

به عقیده appFigures، این موضوع تنها به علت رشد تعداد اپلیکیشن ها نیست، بلکه فاکتور های مختلفی در آن موثر بوده اند. همانطور که می دانید، اندروید سهم بیشتری را نسبت به دیگر سیستم عامل ها در بازار های فروش در اختیار دارد، در نتیجه توسعه دهندگان بیشتری به سمت این پلتفرم سوق پیدا خواهند کرد.همچنین، ساخت اپلیکیشن های مبتنی بر اندروید به نسبت آسان تر بوده و انتشار آن ها در فروشگاه رسمی گوگل نیز بر خلاف اپل، فرآیندی کوتاه تر و ساده تر دارد.

هرچند، بهتر است اشاره کنیم که هنوز هم توسعه دهندگان iOS، درآمد بیشتری نسبت به همکاران خود در بخش اندروید دارند. طبق آمار منتشر شده درباره سه ماهه سوم ۲۰۱۴، با وجود ۶۰ درصد نرخ دانلود بیشتر برنامه های اندروید، توسعه دهندگان اپلیکیشن های iOS، موفق به کسب ۶۰ درصد درآمد بیشتر بوده اند.

logo-samandehi