شنبه، 27 دی 93 - 07:05

 

گروه تجاری علی بابا که با مسئولیت محدود اداره می شود و به عنوان بزرگترین کمپانی تجارت الکترونیک نیز شناخته می شود، در حال آزمایش اپلیکیشن پیام رسان جدیدی برای موبایل بوده که آن طور که به نظر می رسد، مصارف تجاری خواهد داشت.یکی از سخنگویان این کمپانی، روز گذشته گفته بود که آنها به دنبال توسعه و گسترش سرویس های سازمانی خود هستند.

iGP7if9PHuDQ

این اپلیکیشن DingTalk نام داشته و در ماه دسامبر، نسخه بتای آن در سکوت خبری در وب سایت این شرکت در دسترس قرار گرفت. اپلیکیشن مذکور دارای قابلیت هایی مانند کنفرانس صوتی و پیام های گروهی بوده و علی بابا انتظار دارد تا استفاده کنندگان آن، شرکت های نه چندان بزرگ باشند. شرکت هایی که در حال حاضر نیز با علی بابا کار می کنند رقم بالایی را تشکیل داده و می توانند از مشتریان اولیه این سرویس محسوب گردند. این گروه تجاری حال دارای ۸.۵ میلیون فروشنده فعال در پلتفرم تجارت الکترونیک خود است.

علی بابا اولین ضربه را به اپلیکیشن های پیام رسان وارد نکرده و پیش از این نیز کمپانی رقیب، Tencent Holdings از WeChat (در چین Weixin) پرده برداشته بود که گفته می شود در حال حاضر دارای ۴۶۸ میلیون کاربرفعال ماهانه بوده و ارزش تقریبی اش هم از سوی CLSA حدود ۶۴ میلیارد دلار ارزیابی شده است.

با توجه به بازار بسیار خوب و سود آور پیام رسان ها و همچنین تقاضای بالای کاربران جهت استفاده از اپلیکیشن های اینچنینی،‌ در اکتبر گذشته فیسبوک هم دست به کار شده و واتزاپ را با مبلغی معادل ۲۲ میلیارد دلار خرید.

علی بابا پیشتر نیز تلاش هایی در زمینه حضور در این عرصه داشته، آنها قبلا اپلیکیشن Laiwang را معرفی کردند که به علت ناکارآمدی مناسب، از رقیب خود یعنی WeChat به طور کامل شکست خورد. پس از کسب تجربه از شکست قبلی، این بار کمپانی چینی با DingTalk  آمده تا شانس خود را در حالی بیازماید که بیشتر استفاده کنندگان از این سرویس، مشتریان خودش هستند.

سخنگوی علی بابا اضافه می کند: «DingTalk اپلیکیشن پیام رسانی همه فن حریف بوده که جدا از قابلیت های اپلیکیشن های اینچنینی، می تواند به عنوان یک پیام رسان تجاری اسفاده شده و شکاف موجود در این زمینه را پر کند.»

کمپانی یاد شده از ابراز نظر در خصوص زمان عرضه نسخه نهایی اپلیکیشن و همچنین نحوه درآمد زایی اش از آن خودداری نمود.

logo-samandehi