جمعه، 03 بهمن 93 - 06:35

 

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نو،دنیای تجارت نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است، به طوری که اگر کمی به عقب بر گردیم تفاوت های بسیار زیادی بین شیوه های کنونی تجارت و شیوه ای که در گذشته بود خواهیم یافت. علاوه بر دگرگونی های هر روز دنیای کسب و کار، ابزار هایی وجود دارد که تاثیر خود را برای سال ها بر روی تجارت گذاشته اند.

01-4-tech-business

اگر بخواهیم به تاثیر گذارترین ابزارهای حال حاضر و آینده دنیای تجارت اشاره کنیم این فناوری ها به یقین مهم ترین آن ها هستند:

رایانش ابری

این فناوری بدون شک همه چیز را دگرگون می کند. مهم ترین امکانی که رایانش ابری برای کسب و کار به ارمغان می آورد دسترسی بسیار بهتر برای افراد جامعه است. هر جا که بخواهند می توانند به هر چیزی که نیاز دارند در هر لحظه دسترسی داشته باشند.

رایانش ابری قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات در بستری امن و خصوصی را فراهم میکند. در حالی که این فناوری دنیای تجارت ما را رونق می بخشد، پیاده سازی کارها در بستر این فناوری همکاری بهتر در فعالیت های اقتصادی را به طرز غیر قابل باوری توسعه میدهد. برای شرکت هایی که بر پایه دور‌کاری اداره می شوند رایانش ابری می تواند بسیار حیاتی باشد.

02 4-tech-business-cloud

اکنون نگاه اجمالی به چند سرویس ارائه دهنده این فناوری می اندازیم:

  • Google Drive: اکثر ابزارها را رایگان یا با هزینه بسیار کم در اختیار شما قرار میدهد.
  • StarLeaf: ساده، امن و قابل اعتماد با وجود قابلیت هایی همچون ویدئو کنفرانس و غیره.
  • QuickBooks Online: ابزاری بسیار قدرتمند برای مدیریت تماس ها ، صورت حساب ها و امور مالی و بانکی و غیره.

تلفن همراه

03 Apple-iPhone-5s-22

با گسترش سریع اینترت و ورود گجت های هوشمندتر و همچنین افزایش دسترسی مردم به آن ها ، کارمندان بخش تلفن همراه بسیار کارآمد تر و ثمربخش تر خواهند شد، بدون اهمیت به این که در اداره هستند یا در کافی شاپ! تلفن های همراه تجارت شما را انعطاف خواهند بخشید زیرا به کمک آن به تعداد بیش تری از مشتریان خود دسترسی خواهید داشت و برای گسترش ایده های خود بستری وسیع تر فراهم می سازد.

  • برخی از سرویس های موبایل

GChat: برنامه ای شگفت انگیز برای برقراری ارتباط و چت با تقریبا هر کسی که به اینترنت متصل است. البته حریم خصوصی امنی ندارد اما بسیار بی دردسر است.

Asana و Trello: تجارت های کوچک به ندرت امکان دسترسی به اعضای گروه پروژه را در اختیار دارند.با استفاده ازاین برنامه های فوق العاده این امکان برای همه فراهم می شود.

 داده ها و فناوری اطلاعات

کسب و کارهای کوچک امکان تصمیم گیری داده‌محور را به کمک کارگزاران داده که در حال فروش قدرت اطلاعات هستند، خواهند داشت. بسیار شبیه به کارگزارن فعال در فروش نفت و یا کالا. آیا می خواهید بدانید که چه طور تجارت خود را گسترش دهید؟

کافی است به داده ها نگاهی بیندازید، سپس قادر خواهید بود تصمیمات آگاهانه ای که هم ساده و هم منطقی هستند بگیرید. استراتژی حال حاضر مدیران کسب و کار آن ها را برای آینده آماده می کند و فعالیت های آن ها را جهت می دهد اما این ابزارها می توانند باری را از دوش آن ها در امر مدیریت و داده کاوی بردارند.

سرویس ها

  • Google Analytics: ابزار کاملا رایگان و فوق العاده برای مدیریت داده های ورودی و خروجی سایت شما.
  • Moz: این ابزار به شما امکان بهینه سازی واستفاده بهتر از ابزارهای دیجیتالتان و مدیریت آسان تر داده ها را به شما می دهد.
  • Twitter Analytics: برای شرکت هایی که از سرویس تویتر برای بازاریابی استفاده می کنند،این ابزار بهترین راه برای مدیریت تجارتشان است.

روابط اجتماعی

دیگر کسی برای پیدا کردن مشتری، در خانه ها را نمی زند یا تماس بیهوده بر قرار نمی کند. با فناوری های کنونی میتوانید به سرعت مشتری هایتان را پیدا کنید،حرف های آن ها را بشنوید، علایق آن ها را بسنجید،با آن ها ارتباط بر قرار کنید و آن ها را به سوی خود جلب کنید.م

پیام رسانی تاثیر گذار و تاکتیک هایی بر اساس استراتژی شما در تجارت بسیار ضروری هستند اما فناوری های اجتماعی کنونی استراتژی شما را برای فعالیت در یک بازار واقعی تغییر خواهند داد. در حقیقت اجتماع باید برای شما مکانی باشد که مشتری هایتان با میل خودشان به دنبال شما باشند. این پتانسیل برای شما وجود دارد تا با برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود، محبوبیت نام تجاری شرکتتان را بالا ببرید.

آن ها همچنین می توانند به گسترش نام شرکت شما کمک کنند و اعتبارتان را تقویت کند. اگر با این دید به ابزار های اجتماعی نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که آن ها دیگر ابزارهایی نیستند که بخواهیم به دلخواه از آن ها استفاده کنیم بلکه ملزم شده ایم که از آن ها استفاده کنیم!

04 -tech-business-social

سرویس ها

  • Hootsuite و Sprout Social: اگر به دنبال مکانی برای گسترش فعالیت های اجتماعی شرکت خود هستید این دو سرویس، ابزار های مناسبی برای شما هستند.
  • Buffer: شرکت هایی که می خواهند محتوای ارزشمند خود را به اشتراک بگدارند یا به دنبال محتوای مفید میگردند، می توانند از این ابزار استفاده کنند.

ورود این فناوری ها به هسته ی فعالیت های تجاری شرکت شما پتانسیل های بالقوه شرکتتان را فعال خواهد کرد.

logo-samandehi