یکشنبه، 05 بهمن 93 - 08:43

 

tm.aspx_

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: ۲۰ سال پیش، چاه های نفتی حرف اول را در دنیا می زدند اما امروز و آینده در دست شرکت های اندیشه محور چون گوگل، مایکروسافت و فیسبوک است.سورنا ستاری در مراسم تجلیل از فروشندگان و تولید کنندگان برتر صنایع دستی توضیح داد: این موسسات فکر دارند، مغز دارند؛ اینها آینده ای است که ما باید به آن نگاه کنیم. آینده ما در چاه نفتی نیست.

وی ادامه داد: ما در معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد فناوری تاسیس کرده ایم که در زمینه تجاری سازی علوم از جمله پویا نمایی، بازی رایانه ای و صنایع دستی فعالیت می کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف حمایت از صنایع و فناوری های دانش بنیان راه اندازی شده، چرا که آینده در مغزهای فرزندان ماست و نه در جیب آنها و چاه های نفت.

او با انتقاد از نحوه کار دانشگاه ها و تربیت کارمندان دولت در این مراکز علمی، بیان کرد: باید در پرورش دانشجویان و جوانان، به آنها قدرت ریسک دهیم تا بتوانند با مغز خود به پیشرفت و توسعه کشور کمک کنند.

ستاری با بیان اینکه ما یک مشکل فرهنگی داریم و آن نیز به نفت و اخلاق نفتی بر می گردد، گفت: پول حاصل از نفت در جیب ماست، پس دغدغه توجه به صادرات غیرنفتی و همچنین پرورش فکر و اندیشه را نداریم. این مساله بلای جان ما شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: ما مدیران، فکر می‌کنیم اگر پست‌ مان را از دست دهیم، می‌ میریم. این شرایط زندگی کردن در کشوری است که اندیشه پایه اقتصاد نباشد و آدم‌ ها به درآمد حاصله از فروش نفت فکر کنند. این چنین است که افراد نوآوری‌ های خود را از دست می‌ دهند و بچه‌ هایی تربیت می‌کنند که کارمند دولت باشند، به جای آنکه به کارآفرینی بپردازند.

logo-samandehi