سه شنبه، 14 بهمن 93 - 11:24

 

آنتی‌ویروس مخصوص ایران

بر اساس شنیده‌ها یکی از شرکت‌های داخلی فروش آنتی ویروس اخیرا ادعا کرده است که کد و سریال فعال سازی ویژه ایران را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد ولی آنطور که از شواهد بر می‌آید، کدهای فعالسازی ارایه شده توسط شرکت مدعی مربوط به یک کشور آفریقایی است.
به گزارش خبرنگار عصر ارتباط آنتی ویروس‌ها برای فعال شدن نیاز به یک کد و سریال فعال‌سازی دارند و شرکت‌های تهیه کننده این برنامه‌ها در ازای مبلغی این کد و سریال را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. بر این اساس اخیراً یک شرکت تولید کننده آنتی‌ویروس برای شناسایی دقیق تر و امنیت بیشتر کاربران، برای هر کشور کدها و پیشوندهای خاصی در نظر گرفته است.
ولی متاسفانه یک عرضه‌کننده آنتی‌ویروس در ایران از شباهت مخفف نام یک کشور آفریقایی با ایران سوءاستفاده کرده و در تبلیغات خود اعلام می‌کند که کدهای اختصاصی ایران را ارایه می‌دهد. هرچند که این کدها مانند کدهای دیگر کشورها به درستی کار می‌کنند و هیچ مشکلی ندارند، ولی هیچ ربطی به ایران نداشته و فروشندگان مذکور از شباهت مخفف نام ایران با یکی از کشور‌های آفریقایی استفاده کرده تا مشتری بیشتری را جذب کنند.
بر اساس این گزارش اغلب شرکت‌های تولید کننده محتوای دیجیتال محصولات خود را در کشورهای افریقایی با تخفیف اختصاصی عرضه می‌کنند تا از گسترش تکنولوژی در کشورهای فقیر حمایت کنند. ماجرایی که در مورد این اتفاق صدق کرده و نشان می‌دهد که انگیزه فروشندگان سودجوی داخلی چیست؛ محصولی ارزان که برای مردم فقیر آفریقا تولید شده است اکنون در برخی فروشگاه‌های مجازی ایران با غرضی سودجویانه به عنوان آنتی ویروس مخصوص ایران بفروش می‌رسد.

 

logo-samandehi