پنجشنبه، 16 بهمن 93 - 04:18

 

x96525183.0-w600.jpg.pagespeed.ic.wNaSr78rr6

به گزارش وال استریت ژورنال، هکر ها موفق شده اند اطلاعات ده ها میلیون نفر از مشتریان و کارمندان سازمان Anthem را سرقت کنند. Anthem دومین سازمان بزرگ بیمه درمانی در آمریکا به شمار می رود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از این حمله، هکر ها پس از نفوذ به پایگاه اطلاعات Anthem، شروع به پایه ریزی حملات خود کرده اند. دیتابیس مذکور، شامل اطلاعات ۸۰ میلیون نفر از افرادی بوده است که با Anthem در ارتباط بوده اند.

به گفته مسئولین Anthem، هکر ها موفق شده اند به اسامی، تاریخ های تولد، آدرس ها و شماره امنیت ملی کاربران دست پیدا کنند. نکته مثبت این است که اطلاعات پزشکی و جزییات مالی کاربران، به ظاهر دست نخورده باقی مانده اند.

شرکت Anthem در حال حاضر ۳۷.۵ میلیون نفر را تحت پوشش برنامه های بیمه ای خود دارد. این شرکت هنوز مطمئن نیست که به طور دقیقا اطلاعات چند میلیون نفر به دست هکر ها افتاده است، اما پیش بینی می شود که به زودی این اطلاعات در بازار های سیاه به فروش رسد.

Anthem برای پیگیری این موضوع یک سازمان امنیتی را به استخدام خود در آورده است. David Damato، یکی از مسئولین پیگیری این پرونده، اعلام کرده که هنوز مشخص نیست چگونه هکرها به دیتابیس نفوذ کرده اند، اما شواهد امر نشان می دهد که حمله کار گروهی بسیار کارکشته بوده است.

سال گذشته نیز یک کمپانی خدماتی دیگر در حوزه بهداشت و درمان مورد حمله سایبری واقع شده بود که در آن زمان کارشناسان، هکر های چینی را مقصر واقعه می دانستند. اکنون مشخص نیست که حمله جدید نیز به چینی ها مربوط می شود و یا گروهی دیگر مسئولیت آن را بر عهده دارد.

logo-samandehi