شنبه، 18 بهمن 93 - 12:48

 

INTERNET
معاون اسبق مرکز رسانه‌های دیجیتال از درآمد میلیاردی برخی نهادها از دانلود فیلم‌های مبتذل انتقاد کرد و گفت: باید فکری به حال این وضعیت در جامعه کرد.
روح الله مومن‌نسب در همایش فضای پاک و شبکه‌های مجازی با بیان اینکه بسیاری کشورها شبکه‌های اجتماعی داخلی خود را راه انداختند، گفت: به عنوان نمونه کشور کره جنوبی، نرم‌افزار لاین را راه انداخت و با توجه به اینکه کره جنوبی، ۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد، در حال حاضر استفاده‌کنندگان از نرم‌افزار لاین به ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است.
وی گفت: برخی در این موارد مغلطه می‌کنند، به عنوان مثال در موضوع گوگل، ما فکر می‌کنیم این سایت در همه کشورها اول است در حالیکه اینگونه نیست، مثلا در آلمان GOOGLE.DE اول است که سرور آن در خاک آلمان قرار دارد، اطلاعات مردم از آلمان خارج نمی‌شود و این شرکت یک کشور آلمانی محسوب میشود.
مومن‌نسب با بیان اینکه باید دید که در وزارت ارتباطات چه اتفاقات وحشتناکی می‌افتد، گفت: وزارت ارتباطات اعلام می‌کند که ۴ هزار میلیارد تومان درآمدش از طریق فروش اینترنت بوده است، آمریکا اعلام می‌کند ۳۵ درصد کل دانلودهای اینترنت، دانلود فیلم‌های پورنوگرافی با کیفیت HD بوده است یعنی وزارت ارتباطات هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش فیلم‌های پورنوگرافی کسب کرده است.
منبع: تسنیم

logo-samandehi