شنبه، 18 بهمن 93 - 03:51

 

xInternet-Speed.jpg.pagespeed.ic.l1__wJehJY

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع نخبگان و فعالان ICT استان هرمزگان دلیل افزایش نیافتن سرعت اینترنت کاربران ایرانی را بیان کرد و از ارائه اینترنت بدون محدودیت به دانشگاه ها خبر داد.محمود واعظی گفت: قادر بودیم سرعت کاربران فعلی اینترنت را چند برابر کنیم ولی معتقد هستیم همه باید از امکانات استفاده نمایند. بدین منظور محدودیتی برای هیچ شخص یا سازمانی قائل نشدیم.

وی ادامه داد: در این راستا، تعداد استفاده کنندگان از اینترنت پرسرعت را از ۳ به ۸ میلیون نفر افزایش دادیم. در همین حال، موازی با این روند، تمامی مراکز بزرگ مانند دانشگاه ها نیز اینترنت بدون محدودیت سرعت و پهنای باند دریافت کردند.

وزیر ارتباطات افزود: همچنین نسل سوم و چهارم موبایل نیز از این پهنای باند استفاده می کنند که می توانند بر افزایش سرعت نهایی کاربران تاثیر گذار باشند.

واعظی اظهار کرد: دولت قصد رقابت با بخش خصوصی را ندارد بلکه می خواهد نقش حامی و یاور آنها بخصوص فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را ایفا کند. تنوع محصولات، خدمات و جذابیت های موجود در ICT باعث شده تا همیشه فضا برای فعالیت بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان وجود داشته باشد.

logo-samandehi