دوشنبه، 20 بهمن 93 - 11:24
حسین کشایی مدیر عامل مخابرات استان اصفهان

 

حسین کشایی مدیر عامل مخابرات استان اصفهان

حسین کشایی مدیر عامل مخابرات استان اصفهان

حسین کشایی مدیر عامل مخابرات استان اصفهان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که با حضور مهران قدوسی مدیر ارتباطات سیار با موضوع معرفی و شناساندن بیشتر  حوزه تلفن همراه به جامعه در سالن اجتماعات مخابرات برگزار گردید، اظهار داشت: استان اصفهان اولین استانی است که موبایل نسل سوم را افتتاح کرد.وی با اشاره به ظرفیت‌های بیشمار استان اصفهان در زمینه‌های متعدد، تصریح کرد: این پتانسیل‌ها اصفهان را نسبت به سایر استان‌ها و در برخی شاخص‌ها نسبت به تهران نیز سرآمد کرده است.
کشایی ظرفیت نیروی انسانی کارآمد، توان اجرایی و مدیریتی، موقعیت ارتباطات ریلی و جاده‌ای و…. را بعنوان ظرفیت‌های استان برشمرد و افزود: پتانسیل شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی نیز از جمله این ظرفیت‌ها است.وی از تلفن همراه بعنوان یکی از این شبکه‌ها نام برد و یادآور شد: این بخش دارای پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها، امکانات و شاخصه‌هایی است که کمتر در جامعه راجع به آن صحبت شده است.
مدیر عامل مخابرات استان عنوان کرد: همراه اول دارای ۴ میلیون و ۵۱۸ هزار مشترک در استان اصفهان است که از این تعداد، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، مشترک دائمی و ۳ میلیون نفر، مشترک اعتباری هستند.
وی خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه اول که مهم‌ترین شاخص پس از تعداد مشترک است، در استان اصفهان ۵/۸۸ درصد است، بدین معنا که ۵/۸۸ درصد مردم استان دارای تلفن همراه می‌باشند.
حسین کشایی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن همراه در کل کشور ۸۰ درصد و در شهر اصفهان ۱۱۰ درصد است.وی تشریح کرد: یک هزار و ۸۶۲ سایت تلفن همراه در کل استان وجود دارد که شامل یک هزار و ۱۵۵ سایت شهری، ۳۱۷ سایت جاده‌ای و ۳۹۱ سایت روستایی است.
مدیر عامل مخابرات اصفهان اذعان داشت: رقم قابل توجهی از سایت‌ها در روستاها و جاده‌ها پوشش تلفن همراه را تأمین می‌کنند.
وی در ادامه افزود: ۳ هزار و ۱۱۸ کیلومتر جاده اصلی در استان وجود دارد و ۳۴۸ کیلومتر جاده بین شهرستان‌ها که بصورت ۱۰۰ درصدی تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد.کشایی با بیان اینکه یک هزار ۸۲۶ کیلومتر راه فرعی نیز وجود دارد، تصریح کرد: با وجود اینکه در این بخش تعهد پروانه‌ای نداریم، ۹۳۵ کیلومتر از راه‌های فرعی نیز از پوشش تلفن همراه برخوردار است.وی افزود: برای پوشش شبکه زیرساخت‌های راه و برق در منطقه لازم است و بدلیل عدم وجود جاده دسترسی و یا شبکه برق رسانی مناسب، ممکن است  در برخی نقاط پوشش شبکه قطع گردد.
مدیر عامل مخابرات اصفهان ابراز امیدواری نمود که با ورود استاندار اصفهان به این قضیه مبنی بر همکاری و هماهنگی  بین دستگاهی، در آینده نزدیک مشکل نقاطی که دارای اختلال در پوشش شبکه هستند، برطرف  شود.وی افزود: ۱۱ نقطه کور را در سطح شهر اصفهان شناسایی نموده‌ایم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در صورت همراهی و هماهنگی سازمان‌ها و ارگان‌ها ظرف ۲ ماه آینده تحت پوشش شبکه قرار خواهد گرفت.کشایی در خصوص دلیل بوجود آمدن مشکل عدم آنتن دهی در نقاط مذکور، تصریح کرد: مبحث بلندمرتبه سازی و احداث مجتمع‌های بزرگ مسکونی و تجاری در سطح شهر گاهی موجب عدم پوشش سایت‌ها تا شعاع پیش بینی شده می‌گردد.وی همچنین در خصوص کیفیت خدمات شرکت مخابرات استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان در پارامتر ccc  که ترکیب سنجش چندین شاخص کیفی است در ابتدای سال جاری آمار  ۹۲/۲ درصد را داشته که انتهای فصل اول به۹۲/۹ درصد و در حال حاضر به ۹۳/۳ درصد افزایش یافته است.
حسین کشایی متذکر شد: علیرغم اضافه شدن ۱۸۰ هزار مشترک در شبکه‌ها، شاخص‌های کیفی رشد داشته و حدود ۹۴ درصد ارتباطات هم موفق و هم با کیفیت مطلوب برقرار شده است.وی در ادامه از راه‌اندازی موبایل نسل سوم در استان اصفهان خبر داد و افزود: استان اصفهان اولین استانی است که موبایل نسل سوم را افتتاح نمود.مدیرعامل مخابرات اصفهان تغییر سبک زندگی افراد و انجام بسیاری از فعالیت‌ها بر روی شبکه موبایل را دلیل ارتقا شبکه و ورود نسل سوم و چهارم موبایل عنوان کرد.وی تأکید کرد: قابل توجه است که شکستن محدودیت پهنای باند روی شبکه و راه اندازی موبایل نسل سوم و چهارم، با تغییر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اندک ایجاد نخواهد شد و نیازمند تغییر کل شبکه و حتی تغییر جانمایی سایت ها است.
حسین کشایی تغییر تکنولوژی، تغییر اجتماعی در رفتار مردم و تغییر طراحی در شبکه را از جمله عوامل ایجاد موبایل نسل سوم برشمرد.
وی با تأکید بر اینکه زنده بودن شبکه تلفن همراه نیاز به بروز رسانی دارد، خبر داد: در حال حاضر در ۴ شهر استان اصفهان سایت تلفن همراه نسل سوم ایجاد شده است.کشایی ادامه داد: این چهار شهر شامل اصفهان با ۱۹۰ سایت، کاشان با ۲۸ سایت، نجف‌آباد با ۲۱ سایت، خمینی شهر با ۱۷ سایت می‌باشد که در مجموع ۲۵۶ سایت شبکه تلفن همراه ۳G را تشکیل داده‌اند.وی افزود: ۲۳ درصد از سایت‌های ما تحت پوشش این فناوری جدید قرار گرفته است.
مدیرعامل مخابرات استان از فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در ۱۰ شهر دیگر از استان اصفهان از جمله فلاورجان، شهرضا، نائین، اردستان، گلپایگان، لنجان، آران و بیدگل و خوانسار خبر داد.وی خاطر نشان کرد: موبایل نسل چهارم نیز همزمان با نسل سوم در حال راه‌اندازی است و در ۵ نقطه اصلی شهر دایر شده و تا پایان سال جاری از ۲۹ نقطه دیگر هم در اصفهان و چهار شهر دیگر بهره‌برداری خواهد شد.

logo-samandehi