دوشنبه، 20 بهمن 93 - 11:36

 

محافظت از اپلیکیشن ها و محتوای شخصی در اندروید با AppLock

قفل اپلیکیشن ها و مخفی کردن محتوای شخصی در موبایل، یکی از بهترین روش ها برای محافظت از اطلاعاتی است که دوست نداریم به دست سایر افراد بیفتد. برای این منظور، اپلیکیشن های زیادی با مکانیزم های گوناگون برای حفاظت از این اطلاعات طراحی شده اند.

چندی پیش Oops AppLock را در این زمینه به شما معرفی کردیم و این بار به سراغ AppLock می رویم؛ اپلیکیشنی که بدون شک کامل ترین ابزار موجود در اندروید برای قفل اپلیکیشن هاست.

در ادامه مطلب، با دیجیاتو همراه باشید. 

اپ‌لاک تقریبا هر چیزی که به ذهنتان می رسد را قفل می کند، از اپلیکیشن ها گرفته تا وای فای و بلوتوث و حتی تماس های ورودی. حتی می تواند آیکنش را از محیط اندروید مخفی کند و با الگوریتمی پیچیده، کاری نماید که به غیر از داخل اپلیکیشن نتوانید آن را از اندروید پاک کنید.

برای ورود به اپ‌لاک قادرید یک رمز عددی یا یک پترن تعریف نمائید. این رمز یا الگو از این به بعد کلید ورود شما به اپلیکیشن های قفل شده خواهد بود. در منوی اصلی اپ‌لاک امکان قفل تمام اپ ها نصب شده، وای فای و اینترنت دیتا و بلوتوث و حتی قفل تماس های ورودی در اختیار تان قرار گرفته است.

AppLock 2

در صورت نیاز می توانید جلوی نصب یا پاک کردن اپلیکیشن ها را هم با آن بگیرید. جالب اینجاست که برای قفل تعداد مشخصی از اپلیکیشن ها می توانید یک پروفایل بسازید. مثلا با ساخت پروفایلی به اسم “مهمان”، قادرید به شخص دیگری که موبایل شما دست اوست اجازه دسترسی به اپ های مشخصی را بدهید.

حتی این قفل کردن را می توانید محدود به مکان (اتصال به یک مودم وای‌فای خاص) یا زمان مشخصی بکنید. اما بعد از قفل کردن، فردی که خواهان باز کردن اپ های قفل شده است چه چیزی را مشاهده می کند؟ تعیین این مورد در اپ‌لاک در دستان شماست.

می توانید نماد یک اثر انگشت کاذب یا یک ارور متنی را برای نمایش قفل بودن در نظر بگیرید یا به صفحه وارد کردن رمز یا الگو اکتفا کنید. اگر هم بابت کشف رمز عددی تان از طریق رد به جای مانده روی صفحه نمایش نگرانید، بهتر است صفحه کلید رندوم (به سبک سایت های بانکی) را فعال کنید.

AppLock 3

برای مخفی کردن اپ‌لاک در اندروید، با مراجعه به تنظیمات قادرید کاری کنید تا اپلیکیشن تنها در صورت وارد کردن یک آدرس اینترنتی در مرورگر یا گرفتن شماره ای خاص ظاهر شود. در واقع تمام جوانب امنیتی که باعث حفاظت صد در صدی از محتوای شما شود در اپ‌لاک گنجانده شده.

اپ‌لاک دارای دو بخش مجزا برای مخفی کردن عکس ها و فیلم های خصوصی شما هم هست که با استفاده از آن بابت لو رفتنشان نگرانی نداشته باشید. انواع تم و پلاگین برای شخصی سازی هم از امکانات دیگر آن هستند. این ابزار بسیار کاربردی را می توانید با حجم ۳ مگابایت برای موبایل های اندرویدی تان دانلود کنید.

logo-samandehi