جمعه، 24 بهمن 93 - 00:05

 

گوشی های موبایل هم مثل هر چیزی به تدریج پیشرفت کرده اند تا اینکه امروز هوشمند ترین، خوش ترکیب ترین، باریک ترین و زیباترین گوشی ها در دست شما قرار گرفته است. اما همیشه گوشی ها به زیبایی گوشی های امروزی نبوده اند. امروز به معرفی عجیب ترین گوشی ها می پردازیم:

نوکیا ۷۶۰۰

نوکیا از اولین شرکت هایی است که به تولید گوشی های هوشمند پرداخت. همیشه تنوع سلیقه را در گوشی های این شرکت دیده ایم. البته این تنوع ساختاری برای گوشی گوشی های غیر هوشمند بیشتر دیده شده است. یکی از عجیب ترین گوشی های این شرکت  نوکیا ۷۶۰۰ است که دارای چینش غیر متعارف دکمه ها، دکمه تنظیم ولوم برجسته در کنار و… می باشد. این گوشی محصول سال ۲۰۰۳ می باشد

7600nokia

سامسونگ Juke

این گوشی که به ظاهر شبیه به پخش کننده mp3 است در سال ۲۰۰۷ توسط سامسونگ طراحی شده است و در همان سال به بازار آمد. این گوشی دارای بدنه باریک است که برای عاشقان موزیک طراحی شده بود. از آن جا که گوشی عرض کوچکی داشت، کاربران به سختی با آن کار می کردند. نکته دیگر در مورد چرخاننده روی گوشی است که دارای ضامن قفل نبوده و به راحتی با چرخش کنترل را از دست کاربر خارج می کرد.

juke

 توشیبا G450

این گوشی محصول سال ۲۰۰۸ است که دارای دو بخش مجزای شماره گیری است. دکمه قطع و وصل این گوشی در کنار بدنه واقع شده است. حقیقتا عادت کردن به این گوشی بسیار سخت است و موجب می شود که به سختی دو بخش شماره گیری را با هم مدیریت کرد.  این گوشی کمتر از ۱۰ سانتی متر ارتفاع دارد و با وزن حدودی  ۵۷ گرم به عنوان عجیب ترین گوشی سال ۲۰۰۸ شناخته شده است.

toshiba-G450

موتورولا  StarTAC Rainbow

این گوشی در سال ۱۹۹۷ وارد بازار شد. بدنه پلاستیکی این گوشی آن را به یک وسیله بچه گانه تبدیل کرده است. به همین دلیل گوشی مورد علاقه بچه ها در این سال ها، این گوشی موتورولا بوده است.

startac_rb

Haier P7

این گوشی محصول سال ۲۰۰۴ بوده که باطری آن قادر به مدیریت یک تماس سه ساعته مداوم می باشد. جالب است که این گوشی دارای دوربین هم بوده که کیفیت آن vga ذکر شده است. این گوشی به اندازه ی ۰/۷۲ اینچ ذکر شده است. به نظر می رسد این گوشی زشت ترین عنوان به خود در لیست عجیب ترین ها لحاظ کند.

p7big2

Virgin Mobile Lobster 700TV

علت اینکه نام این دستگاه را Lobster نهاده اند نمی توان تشخیص داد چرا که هیچ بخشی از این گوشی شبیه خرچنگ دریایی نیست. طراحی این گوشی بدون خلاقیت و جذابیت است. این گوشی در واقع توسط HTC ساخته شده است. ویژگی های این گوشی به صورت دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی و حافظه ی ۱۲۸ مگابایتی ذکر شده است که برای چنین محصولی در سال ۲۰۰۶ ویژگی های مناسبی است.

700tv

نوکیا ۷۲۸۰

این گوشی تقریبا شبیه به رژ لب است و طراحی آن چندان با گوشی های همراه سازگار نیست. این گوشی ظاهرا فقط برای دریافت تماس بکار می رفته چرا که نوکیا در این گوشی تنها چند دکمه برای تغییر ولوم صدا، و دکمه های قطع و وصل را قرار داده است. رنگ بندی قرمز این دستگاه را غیر قابل تحمل تر کرده است علاوه بر این نبودن صفحه کلید در این گوشی هیچ توجیهی برای نوکیا باقی نگذاشته که چرا این گوشی را تولید کرده است!

nokia-7280-lipstick

logo-samandehi