شنبه، 25 بهمن 93 - 11:42

 

x0-2014-Tools.jpg.pagespeed.ic.2LKaZe0QXu

در فضای نامتناهی وب به هر چیزی دسترسی خواهید داشت. از موضوعات مختلف در قالب خبرها گرفته تا ابزارها یا وسایل ارتباطی. این روزها ابزارهای تحت وب که عمدتا بر پایه رایانش ابری کار می کنند می توانند بسیاری از نیازهای کاربران را به راحتی و در موارد زیاد به صورت رایگان مرتفع سازند. در آغاز سال نو میلادی نگاهی می اندازیم به ۱۰ نمونه از کاربردی ترین ابزارهای تحت وب که در سال ۲۰۱۴ بیشترین بهره را برای کاربران داشته اند. در میان این همه سرویس، انتخاب ۱۰ وسیله کاربردی مبتنی بر وب تا حدودی سخت است و شاید تعدادی دیگر از قلم افتاده باشد. از این رو اگر در انتهای این پست متوجه شدید ابزارهای مفید دیگری را می شناسید که لیاقت عنوان بهترین را دارند، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

۱- Infogram – مناسب برای: نمایش اطلاعات به صورت بصری

1-infogram

حتما تا به حال با نمودارها و تصاویر ساخته شده توسط اینفوگرام آشنا شده اید اما اگر برای اولین بار است که نام این سرویس را می شنوید باید بگوییم که اینفوگرام ابزاری تحت وب برای خلق تصاویری ست که به صورت چکیده اطلاعات را سلسله وار نمایش می دهند. البته از این سرویس برای رسم نمودارهای مختلف در قالب های گوناگون نیز می توان استفاده کرد. کار با اینفوگرام بسیار آسان است و شما می توانید با استفاده از محیط بسیار ساده و جذاب آن، تصاویر و نمودارهای زیبایی را ترسیم کنید. استفاده از این سرویس رایگان است اما برای داشتن انتخاب های بیشتر و عدم انتشار تصاویر در سایت Infogr.am باید حساب سرویس خود را شارژ کنید.

۲- Up Hail – مناسب برای:  کاهش هزینه سفرهای درون شهری

2-uphail

سرویسی به نام Up Hail طراحی شده تا سفرهای کوتاه درون شهری با هزینه کمتری انجام شود. در این سرویس فردی که می خواهد با ماشین شخصی خود و یا حتی تاکسی از نقطه ای به نقطه دیگر برود، مسیر خود را مشخص کرده و ابتدا و انتهای مسیر را به این سرویس اطلاع می دهد. سپس سایر افراد می توانند با جست و جوی سفر خود مبتنی بر ابتدا و انتهای مسیر کمترین هزینه سفر را متحمل شوند. در این سرویس با جست و جوی مسیر مورد نظر دو پیشنهاد برای کاربر نمایش داده می شود که هر یک قیمت تمام شده سفر را نشان می دهند، یکی Uber و دیگری Lyft. این سرویس فعلا در امریکا قابل دسترس است و سفرهایی را پشتیبانی می کند که حداکثر مسافت آن ۱۶۰ کیلومتر باشد. البته قرار است این سامانه به زودی در سایر کشورها راه اندازی گردد.

۳- Inbox – مناسب برای: مدیریت حجم انبوهی از ایمیل ها

3-Inbox

گوگل اینباکس نوآورانه ترین سرویس سال ۲۰۱۴ نیست چرا که خدمات زیادی در وب برای مدیریت ایمیل وجود دارد، اما گوگل می داند که باید بهتر از هر کسی باشد. اگر شما یکی از کاربران سرویس جیمیل هستید با ارسال درخواست عضویت در اینباکس می توانید به راحتی حجم زیادی از ایمیل ها و مکاتبات دیجیتالی خود را در طول روز مدیریت کنید.

۴- Overcast – مناسب برای: عاشقان پادکست

4-Overcast

جدیدترین و بزرگ ترین برنامه پادکست Overcast نام دارد. این برنامه با ظاهر جذاب، قابلیت ها و امکانات زیادی را در اختبار کاربر قرار می دهد همچون: Smart Speed ،Voice Boost و یا Smarter Playlists.

۵- Nuzzel – مناسب برای: در جریان بودن رویدادهای مهم بین دوستان

5-nuzzel

سرویس Nuzzle با ایده ای ساده حساب کاربری شما در فیسبوک و توییتر را پیگیری می کند و لینک هایی که دوستان شما در این شبکه ها به اشتراک می گذارند یا پست هایی که کامنت های زیادی دارند و زیاد به اشتراک گذاشته می شوند برای شما ایمیل می کند. به همین راحتی بدون دغدغه از مهم ترین رویدادهای بین دوستانتان باخبر می شوید. کافی ست با حساب کاربری فیسبوک و یا توییر از طریق Nuzzle.com وارد شوید تا از هیچ مهمانی بی خبر نمانید.

۶- Medium – مناسب برای: دل نوشته های شما

7-Medium

Medium سرویس بسیار ساده برای تحریر دل نوشته های روزانه است. در این سرویس روزنامه نگاران محبوب یا افراد مشهور -نظیر باراک اوباما- گاهی اوقات یادداشت هایی را می نویسند.

۷- Product Hunt – مناسب برای: پیدا کردن راحت تر جدیدترین های فناوری

8-product hunt

با توجه به حجم انبوه استارت آپ های جدید، ایده ها و برنامه های کاربردی در اینترنت، خیلی سخت است که ما بتوانیم تمامی آن ها را دنبال کنیم. سرویس Product Hunt که مبتنی بر خرد جمعی ست با استفاده از سیستم ثبت امتیاز به کاربر نشان می دهد که کدامیک از ایده ها، پروژه ها و یا اپلیکیشن ها بیشتر مورد توجه سایرین واقع شده اند. به این ترتیب می توان از ایده های جدیدی که بیشتر مورد توجه سایرین قرار گرفته مطلع شد.

۸- Internet Arcade – مناسب برای: پر کردن اوقات فراغت

9-internet arcade

خاطرات قدیمی خود را با استفاده از مجموعه گردآوری شده توسط Internet Arcade  مرور کنید. این سرویس در حقیقت مجموعه ای از بازی های نوستالژی را جمع آوری کرده است تا کاربران بتوانند در مرورگر این بازی ها را اجرا کرده و خاطرات شیرین بازی های کامپیوتری قدیمی را مجددا مرور کنند.

۹- Genius – مناسب برای: حاشیه نویسی در صفحه وب

10genius

جنیوس که بیشتر در زمینه موسیقی شناخته می شود در سال ۲۰۱۴ حرکت رو به جلویی را انجام داد. این سایت با معرفی قابلیتی ویژه به کاربران این امکان را می دهد تا بر روی صفحات وب خود حاشیه نویسی کنند و یا این که زیر برخی خطوط توضیحاتی اضافه کنند. کار با این سرویس بسیار ساده است و راه های جذابی برای توضیح بیشتر متن به خوانندگان، دارد.

۱۰- F.Lux – مناسب برای: افرادی که مدت زمان زیادی را با نمایشگرها کار می کنند

11-screen glow

بر کسی پوشیده نیست که نمایشگرها برای چشم ضررهایی را به همراه دارند، خصوصا در اتاق تاریک. اگر شما جزء افرادی هستید که تمام طول روز خصوصا شب ها پای کامپیوتر می نشینید، نرم افزار F.Lux برای شما بسیار اهمیت پیدا می کند. این برنامه با وفق دادن رنگ های نمایشگر در زمان های مختلف شبانه روز، از صدمه دیدن چشمان شما جلوگیری می کند، خصوصا در شب ها.

logo-samandehi