شنبه، 25 بهمن 93 - 04:15

 

215471

 

مهلت اعلام کدملی برای سیم کارتهای دارای نقص مشخصات به اتمام رسید و از امروز سیم کارتهای بدون نام و نشان مشخص یکطرفه می شود.احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از ماه گذشته آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرده که ارتباط مشترکانی که اطلاعاتشان را تکمیل نکنند تا ۲۲ بهمن ماه قطع می کند.این طرح در راستای ساماندهی استفاده از سیم کارتهای تلفن همراه بی نام و نشان و دارای نقص اطلاعات در کشور صورت گرفته است تا استفاده غیرقانونی از این سیم کارتها به حداقل برسد و مالکان و استفاده کنندگان از سیم کارتهای موجود اپراتورهای همراه اول و ایرانسل احراز هویت شوند.

جهانگیر اسدی – سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، با اشاره به پایان مهلت ثبت کدملی در پایگاه داده اپراتورهای موبایل، اظهار داشت: بسیاری از سیم کارتهای دارای نقص اطلاعات در مدت تعیین شده، کد ملی خود را به اپراتورهای موبایل اعلام کرده و احراز هویت شدند.

وی با بیان اینکه از امروز به مرور سیم کارت مشترکانی که کدملی خود را به اپراتورهای مربوطه اعلام نکرده اند قطع یکطرفه می شود ادامه داد: هم اکنون اپراتورها در حال انجام کار فنی اجرای این طرح هستند.

سخنگوی رگولاتوری با تاکید براینکه شمار زیادی از مشترکانی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص بود در مدت تعیین شده اطلاعات خود را تکمیل کردند افزود: سیم کارت سایر مشترکانی که اطلاعاتشان تکمیل نشده از امروز یکطرفه شده و باردیگر رگولاتوری زمانی را تعیین خواهد کرد که در صورت لزوم می توانند برای ثبت اطلاعاتشان مراجعه کنند.

اسدی ادامه داد: در نهایت مشترکانی که در مهلت سوم داده شده نیز نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام نکنند سیم کارتشان به طور کلی قطع ارتباط خواهد شد.

برای اجرای این آیین نامه، اپراتور همراه اول اقدام به ارسال پیامکی با سرشماره «همراه اول» برای مشترکانی کرده بود که اطلاعاتشان تکمیل نبوده و از آنها خواسته بود که کدملی خود را به شماره ۸۹۸۰ پیامک کنند. در همین حال اپراتور ایرانسل نیز در پیامی با سرشماره ” ایرانسل” از مشترکانی که سیم کارتشان دارای اطلاعات ناقص بود خواست کد ملی خود را به شماره ۲۷۲ ارسال کنند.

در فرصت اول تا ۱۵ بهمن ماه ۲۵ درصد مشترکانی که پیامک اپراتورها را دریافت کرده بودند نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام کردند؛ براساس گفته سخنگوی رگولاتوری در فرصت دوم که تا ۲۲ بهمن ماه جاری بود تعداد مشترکان احراز هویت شده به مراتب بیشتر از این مقدار شده است.رگولاتوری بزودی تعداد سیم کارتهای بدون نام و نشان را اعلام خواهد کرد.

منبع

logo-samandehi