سه شنبه، 28 بهمن 93 - 05:57

 

xincrease-sales.jpeg.pagespeed.ic.ucVkhXArt8

براساس آمار منتشر شده از سوی یک شرکت آلمانی به نام GfK، در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱٫۲ میلیارد دستگاه تلفن هوشمند در سراسر دنیا به فروش رفته که رشدی ۲۳ درصدی را در قیاس با سال قبل نشان می دهد.این شرکت که در زمینه تهیه اطلاعات بازار و مشتریان فعالیت می کند پیش بینی کرده که در سال جاری میلادی رشد فروش اسمارت فون افت قابل ملاحظه پیدا کرده و به ۱۴ درصد تقلیل پیدا کند.

با ما همراه باشید

 به این ترتیب آنطور که برآوردهای GfK نشان می دهد، امسال ۱٫۳۶۸ میلیارد عدد تلفن هوشمند در سراسر دنیا فروخته خواهد شد.جالب است بدانید که در ابتدای سال ۲۰۱۴ فروش انواع تلفن های اقتصادی از اسمارت فون ها فراتر رفت و تا پایان همان سال بسیاری از کاربران این دستگاه ها، تلفن های پایین رده خود را با اسمارت فون های اندرویدی تعویض نمودند.

Latin-American-smartphone-sales-rose-43-in-the-fourth-quarter-of-2014 Latin-American-smartphone-sales-rose-43-in-the-fourth-quarter-of-2014.jpg

گفتنی است که GfK در آمارهای خود، میزان فروش را در نظر می گیرد و نتایج به دست آمده از تحقیقات آن نشان می دهند که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴، فروش این محصول در آمریکای لاتین ۴۳ درصد رشد داشته و از ۲۵٫۱ میلیون عدد در سال ۲۰۱۳ به رقم ۳۶ میلیون در سال بعد رسیده.

اما بازار نوظهور آسیا و اقیانوسیه نیز با افزایشی ۳۷ درصدی روبرو بود و در جایگاه بعدی جدول قرار گرفت.

خاور میانه و آفریقا نیز مجموعا ۳۵ درصد افزایش فروش تلفن های هوشمند را در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی تجربه کردند و در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در آمریکای شمالی، فروش تلفن های هوشمند از ۴۳٫۶ میلیون دستگاه (۳۱ درصد) در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۵۷ میلیون در سال ۲۰۱۴ رسید.

گفتنی است که در کشور پهناور چین نیز ۹۵٫۱ میلیون تلفن هوشمند فروخته شد و پرفروش ترین بازار اسمارت فون دنیا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ را داشت.

در مجموع ۳۴۶٫۵ میلیون موبایل در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی در کل دنیل به فروش رفت که رشدی ۱۹ درصدی را در قیاس با مدت مشابه سال قبلش (۲۹۲ میلیون) نشان می دهد.

در کل سال ۲۰۱۴ نیز بیشترین میزان فروش در آمریکای لاتین اتفاق افتاد و رقم ۱۰۹٫۵ میلیون دستگاه را به ثبت رساند که در مقایسه با ۶۸٫۷ میلیون تلفن هوشمند فروخته شده در سال قبل، افزایشی ۵۹ درصدی را نشان می دهد و با اختلافی اندک، رکورد فروش ۵۵ درصدی بازار نوظهور آسیا و اقیانوسیه را می شکند.

اروپای مرکزی و شرقی نیز شاهد افزایش ۳۷ درصدی فروش خود در سال قبل بودند. در آمریکای شمالی، فروش اسمارت فون از ۱۳۹٫۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۳ به رقم ۱۷۷٫۶ میلیون در سال ۲۰۱۴ رسید و افزایشی ۲۸ درصدی را تجربه کرد.

در چین نیز ۳۹۲٫۸ میلیون عدد تلفن هوشمند در سال گذشته میلادی فروخته شد که در مقایسه با رقم ۳۵۹ میلیون دستگاه به فروش رفته در سال قبلش افزایشی ۹ درصدی را نشان می دهد.

در پایان باید اضافه نماییم که تلفن های هوشمند با نمایشگرهای ۵ اینچ و بالاتر در حدود ۱۸۰ درصد افزایش فروش را در سال قبل تجربه کردند که این موضوع را می توان یکی از دلایل افت فروش تبلت در همان بازه زمانی قلمداد نمود.

شرکت GfK، پیش بینی کرده که این نوع تلفن ها در سال جاری میلادی، بخش قابل ملاحظه ای از صنعت موبایل را به خود اختصاص دهند.

logo-samandehi