شنبه، 02 اسفند 93 - 10:10

 

550px-BrushAgain-Step-4

تمیز کردن صفحه نمایش تلفن‌های همراه، تبلت و پخش کننده‌های صوتی و تصویری برای افزایش طول عمر و زیبا جلوه کردن آن ضروری است. لکه‌ها و یا اثر انگشتان دست در اثر استفاده از صفحه نمایش لمسی، برروی آن حک می‌شود و تمیز نگه داشتن آن با استفاده از مواد شیمیایی و یا محلول‌های موجود کمی خطرناک و هزینه‌بر به نظر می‌رسد. پس چاره چیست؟! بیایید امروز باهم یاد بگیریم چگونه لکه‌های موجود برروی صفحه نمایش موبایل و تبلت را به آسانی پاک کرده و صفحه نمایش لمسی دیوایس خود را، مثل روز اولش زیبا و درخشنده نگه داریم!

تمام چیز‌هایی که برای انجام این کار نیاز خواهید داشت:

  • یک پارچه از جنس میکرو فیبر و یا مشابه آن، نرم و بدون پرز
  • آب مقطر و محلول‌های استاندارد تجاری

مراحل پاک کردن صفحه نمایش:550px-TakeMicrofiber-Step-1

۱- یک پارچه میکرو فیبر انتخاب کنید. در برخی از موبایل‌ها و چنین دیوایس‌هایی یک پارچه برای انجام این عمل قرار داده شده است و همچنین استفاده از پارچه عینک نیز، مفید واقع خواهد شد.

برخی کمپانی‌ها برای پاک نگه داشتن صفحه نمایش محصولات خود، پارچه‌هایی را نیز به صورت جداگانه به فروش می‌رسانند و یا پیشنهاد می‌دهند. در صورت امکان، استفاده از چنین محصولاتی موثر تر به نظر می‌رسد.

۲- برای پاک کردن صفحه نمایش دیوایس‌تان، آن را قبل از تمیز کردن خاموش کنید. چنین عملی سبب خواهد شد تا لکه‌های موجود برروی صفحه نمایش به آسانی دیده شوند.550px-GiveScreen-Step-2

۳- صفحه نمایش را یک‌بار با پارچه خشک، تمیز کنید. تمیز کردن صفحه نمایش یک‌بار با پارچه خشک، سبب می‌شود تا برخی از لکه‌ها و آثار اثر انگشتتان پاک شود.550px-OnlyIfNeeded-Step-3

۴- در صورت باقی ماندن لک‌ها،پارچه کتان یا گوشه‌ای از پیران نخی‌تان را کمی مرطوب کرده و برروی لک‌ها و آثار انگشتان دستتان، با حرکت‌های دایره‌ای مانند کوچک بکشید. با تکرار این عمل، لک‌های باقی مانده با استفاده از رطوبت پارچه پاک خواهند شد.

در صورت امکان و کوچک بودن پارچه، از آب مقطر استفاده نمایید.550px-GiveScreen-Step-21

۵- بار دیگر صفحه نمایش را با پارچه خشک، تمیز کنید.اگر رطوبتی برروی صفحه نمایش باقی مانده هیچ‌گاه برای پاک کردن آن، به صفحه نمایش فشار نیاورید. آن‌را در گوشه‌ای گذاشته تا جریان هوا، سبب از بین بردن رطوبت‌های باقی مانده شود.

از فشار آوردن برروی صفحه نمایش در حین پاک کردن آن، خودداری کنید.

اخطارها:

  • فشار آوردن برروی صفحه نمایش در حین پاک کردن آن، سبب خراب شدن یا آسیب دیدن، صفحه نمایش می‌شود.
  • هرگز از محلول‌های حاوی آمونیاک برای پاک کردن صفحه نمایش، استفاده نکنید چراکه ممکن است به دستگاه‌ آسیب برساند.
  • آب را به صورت مستقیم بررروی صفحه نمایش، اسپری نکنید زیرا احتمال نشست آب به درون تلفن همراه و یا تبلتتان وجود دارد.
  • از استفاده هر چیز ساینده‌ای برای تمیز کردن صفحه نمایش، اجتناب کنید.
  • تمیز کردن صفحه نمایش با دستمال کاغذی و توالت سبب خش افتادن برروی صفحه نمایش دستگاه‌تان، خواهد شد. آن‌ها حاوی الیاف چوبی بوده که می‌تواند سبب خش و ایجاد خراشیدگی برروی صفحه نمایش موبایل و تبلت‌ها، شوند.

logo-samandehi