پنجشنبه، 21 آبان 94 - 08:33

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: در دولت تدبیر و امید ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات از سوی دولت انجام شده است.نصرالله جهانگرد افزود: خوشبختانه سرافرازیهایی در عرصه سیاسی کشور داشته ایم که ما را در جایگاه ممتازی قرار داده است. لازم است که مدیران کشور در سطح ملی و استانی با اتخاذ راهبردهای خوب اجرایی به خوبی ارزش این فرصتها را بدانند.وی اظهارکرد: حوزه فناوری اطلاعات بخش حیاتی است که از منظرهای مختلف در پیشرفت کشور نقش دارد.

نصرالله جهانگرد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور خاطرنشان کرد: این صنعت در کشور ما نو و مدرن و پردامنه است و نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومان گردش کار اپراتورها است و چندین صد هزار نفر مشغول به کار هستند. جهانگرد تصریح کرد: بازار خوبی در کشور در حوزه فناوری اطلاعات داریم و در تمام برنامه های توسعه کشور بالاترین ضریب پیشرفت در این شاخه بوده است.
اگر رشد همه حوزه ها و شاخه ها را که در نظر بگیریم یک رقمی است اما در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹.۵ درصد رشد داشته است.”وی ادامه داد: سرمایه عظیمی از جوانان داریم که میتوانند اهداف این صنعت را به پیش ببرند و کاربرد آن در سایر پروژهها نیز خیلی مهم است اما قطعا تا پایان برنامه ششم انتظار ما این ست که خدمات ارتباطی در حوزه ثابت و سیار بسیار بیشتر شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: سرمایه گذاریهای خوبی را در این دو ساله داشته ایم که متاسفانه دوران فترت را در این بخش در دو سال آخر دولت گذشته داشتیم. در دولت گذشته سرمایه گذاری در این بخش به چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیارد تومان رسید که اکنون با مصوبات مجلس صحبت از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش تنها از سوی دولت است.جهانگرد بیان کرد: بیش از دو برابر تا سه برابر این رقم را اپراتورها و بخش خصوصی انجام میدهند که تنها در همین بخش در هشت ماهه اخیر بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.وی اضافه کرد: سرمایه گذاری که طی این دو ساله داشته ایم در چند سال آینده گسترده تر شود و خدمات ارتباطی نسل سوم و چهارم در سراسر کشور گسترده شود و برای هر خدمتی ظرفیت موبایل، تصویر و دیتا را داشته باشیم که حداکثر کار با کمک بخش خصوصی انجام خواهد شد.

logo-samandehi