پنجشنبه، 15 بهمن 94 - 11:50

 

اپل امروز یکبار دیگر عنوان ارزشمند ترین برند جهان را در اختیار گرفته است. ناگفته نماند که کمپانی مذکور طی هفته ی جاری و هنگامیکه در روز دوشنبه آلفابت، یا همان هولدینگ مالک گوگل، گزارش مالی با ارقامی فراتر از انتظارت منتشر نمود عنوان یاد شده را به این هولدینگ واگذار کرد.

ap070109021041

در پی گزارش مالی که در بالا به آن پرداختیم ارزش سهام آلفابت به یکباره اوج گرفت و سبب شد میزان ارزشمندی این هولدینگ بیشتر از میزان ارزشمندی برند ساکن کوپرتینو شود. اما حالا و در پایان روز کاری چهارشنبه و پس از به پایان رسیدن جو کاذب مرتبط به آمار و ارقام مالی آلفابت، ارزش سهامش سه درصد کاهش داشته اند در حالیکه قیمت سهام اپل تغییر خاصی نکرده و ثابت مانده است.

در نتیجه ی همین امر سرمایه آلفابت ۵۰۰ میلیارد دلار و سرمایه شرکت رقیب، یعنی یاران تیم کوک، ۵۳۵ میلیارد دلار برآیند می گردد و در نتیجه اپل در فاصله ی کوتاهی به صدر فهرست توانمند ترین برندهای جهان بر می گردد و آلفابت تنها دو روز عنوان ارزشمند ترین برند دنیا را در اختیار داشته است.

هفته پیش اپل گزارش مالی اش از سه ماهه اخیر را منتشر کرد که در آن از نظر عایدی رکوردی جدید به ثبت رسیده بود و البته این در حالیست که آلفابت سرویس های متعدد بسیاری دارد و کاربرانش از مرز عدد یک میلیارد گذر کرده اند.

مشکل بزرگ اهالی کوپرتینو پرسشی محسوب می شود که به تازگی با آن مواجه شده اند. آیا آیفون، مهم ترین محصول آنها در سال های اخیر، باز هم می تواند به رشد خود ادامه داده و کاربران بیشتری را جذب نموده و سودآوری زیادتری را به همراه داشته باشد یا خیر؟

در سوی دیگر میدان، گوگل از تبلیغات آنلاین بیش از هر زمان دیگری در حال کسب درآمد است، اما مرتباً و به علت رقابتی بودن بازار مجبور به کاهش هزینه دریافتی در ازای هر کلیک بر روی آگهی ها بوده. بر همین اساس به نظر می آید این دو شرکت طی هفته ها و ماه های پیش رو بازهم رقابتی نزدیک را تجربه کرده و شاید عنوان ارزشمندترین برند جهان مجدداً میان آنها دست به دست شود.

logo-samandehi