پنجشنبه، 22 بهمن 94 - 02:11

 

در روز یکشنبه مورخ ۱۷بهمن ماه ۱۳۹۴، جلسه اتاق فکر فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در سالن جلسات ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با حضور آقای دکتر براری و اعضای اتاق فکر تشکیل گردید.

3

در ابتدا آقای مهندس اطرج تاریخچه تشکیل اتاق فکر استان را بیان نمود و بر تاثیر مثبت اتاق فکر بر همکاری مشترک دستگاهها و دانشگاه های استان، که در نوع خود بی نظیر است تاکید نمودند. ایشان در ادامه صحبت در خصوص اقدامات اتاق فکر در تلاش برای توسعه دولت الکترونیک، اشاره ای به موضوع ساختار حمایتی کسب و کارهای نوپا در استان که تحت عنوان “طرح مرکز تولید محتوا و پردیس شتابدهی اصفهان” دنبال می شود داشتند. در این راستا نکاتی در مورد این طرح  که از تابستان سال جاری با هدایت آقای دکتر براری مطرح و از چندی قبل به طور جدی پیگیری شده مطرح شد و در خصوص اهداف استانی و همچنین جامعیت و گستردگی آن توضیحاتی ارائه گردید.

جلسه با ارائه آقای مهندس بنی هاشمی یکی از اعضای نظام صنفی رایانه ای در خصوص طرح مشترکی که با همکاری آقای مهندس فرهمند برای ساختار فنی و اجزای تشکیل دهنده این ساختار حمایتی تهیه شده ادامه یافت و به طور خلاصه مروری بر کلیت آن صورت گرفت. همچنین آقای مهندس پی سپار در مورد ساختار اجرایی و چارچوب حقوقی این مرکز توضیحات تکمیلی ارائه نمودند.

پس از توضیحات مربوط به طرح، آقای دکتر براری به ارائه آمار و ارقامی در مورد جذابیت های فعالیت در عرصه تولید محتوا و همچنین حمایت هایی که در این حوزه در کشور وجود دارد پرداختند و بر درستی مسیر انتخاب شده توسط اتاق فکر استان، صحه گذاشتند. ایشان سهم ایران از بازار ICT را بسیار فراتر از ارقام فعلی دانستند و با اشاره به رتبه دوم استان اصفهان در تعداد متخصصین و میزان فعالیت در حوزه ICT، این استان را بسیار مستعد توصیف کردند.دکتر براری در ادامه به موضوع همکاری میان اپراتورهای موبایل و عرضه کنندگان پهنای باند اینترنت و تولید کنندگاه محتوا پرداختند و با توجه به حضور دکتر داداش زاده و مهندس خاکسار در جلسه اشاره ای به قراردادهای فعلی و آتی در این زمینه داشتند و مقرر شد در جهت حمایت و پیشبرد اهداف طرح جلسه ای در آینده نزدیک در دفتر ایشان با حضور نمایندگانی از نظام صنفی رایانه ای، اعضای اتاق فکر استان و مسئولان مربوطه در تهران تشکیل و پیگیری های لازم انجام گردد.
آقای مهندس علوی، سرپرست دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری اصفهان در جمع بندی بحث ضمن اعلام حمایت استانداری اصفهان از پیشبرد این طرح و اهداف آن، بر لزوم پیگیری قوی این طرح و به ثمر رسیدن آن تاکید نمودند.

logo-samandehi