شنبه، 22 اسفند 94 - 06:20

 

ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از گفت‌وگو با سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای متولی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای ایتالیا، فرانسه، کانادا، ایرلند و بلغارستان برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در صنعت IT ایران اطلاع داد.

1ee846c6-0a6e-4b62-8917-9ec59d36b5b1

 ناصر علی سعادت در نشست خبری  در مورد ارتباطات بخش خصوصی فناوری اطلاعات گفت:«ما به عنوان متولی خصوصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور وظیفه‌ داریم با سازمان‌ها و شرکت‌های خارجی صنعتICT  مذاکره‌ کنیم تا آنها بتوانند در کشور سرمایه‌گذاری کنندنه اینکه تمام امور و بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات را به دست بگیرند.»

سعادت در این باره ادامه داد:« اقداماتی نیز در این زمینه آغاز کرده‌ایم که نمونه آن سفر هفته گذشته به ایرلند و مذاکره با Enterprise Ireland بود. این سازمان سرمایه‌گذار در همه زمینه‌ها فعال است که یک بخش از آن حوزه فناوری اطلاعات است. مقدمات این مذاکرات از نمایشگاه جیتکس امسال در دوبی آغاز شد و در ماه می ۲۰۱۶ شرکت‌های علاقه‌مند ایرلندی برای سرمایه‌گذاری در صنت فناوری اطلاعات ایران وارد کشور خواهند شد.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مذاکرات با خارجی‌ها را فراتر از ایرالند اعلام کرد و توضیح داد:«علاوه بر ایرلند شرکت‌ها و سازمان‌های کشورهای بلغارستان، کانادا، ایتالیا و فرانسه برای حضور در فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ابراز علاقه کردند. هیأت‌هایی که به ایران می‌آیند بیشتر روی حوزه‌های نفت، خودرو، کشاورزی، هواپیمایی و حمل و نقل تمرکز دارند و تنها در یکی از هیأت‌های ایتالیایی یک شرکت‌ خدمات دهنده IT به حوزه‌های مذکور وجود داشت که آن نیز به کار ما نمی‌آمد. بنابراین مذاکرات مذکور ارتباطی به سفر هیأت‌های خارجی به ایران ندارد. ما در سال ۱۳۹۵ ساماندهی در زمینه حضور شرکت‌های خارجی حاضر در ایران خواهیم داشت.»

او با تأکید بر اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در قرارداد مستقیم شرکت‌ها یا دریافت نمایندگی‌ها ار خارج دخالت نخواهد کرد، گفت:«ما با سازمان‌های متولی IT و شرکت‌های خارجی برای تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش ICT و ارتباط کشورها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارداد امضاء کرده و همکاری می‌کنیم اما در قرارداد شرکت‌ها با خارج و اخذ نمایندگی‌ها از برندهای خارجی هیچ دخالتی نخواهیم کرد.»

سعادت به سئوال دیگرخبرنگار زومیت مبنی بر «سازمان راهکاری برای تأیید صحت قراردادها و نمایندگی‌های برندهای خارجی برای کمک به کاربران در پیداکردن نماینده معتبر شرکت خارجی مورد نظرشان دارد؟» پاسخ داد:«سازمان یک سری چارچوب و قوانینی که باید شرکت‌ها و نمایندگی‌ها رعایت کنند را در سایت خود اعلام می‌کند. این طور نیست که ما صحت قراردادها و نمایندگی‌ها را اعلام کنیم ولی اگر شرکتی قوانین را رعایت نکرد و قصد سوءاستفاده داشت، مطمئناً از سمت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اطلاع رسانی‌می‌شود.»

logo-samandehi