یکشنبه، 29 فروردین 95 - 12:38

 

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس درآمدهای حاصل از اپراتورهای اینترنتی در سال گذشته ۱۸ هزار روستا به اینترنت پرسرعت تجهیز شده است.

۱۹۰۳۵۵۲

امیرحسین دوایی مرکزی بعد از ظهر جمعه در دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک با رویکرد گردشگری الکترونیک که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳.۵ برابر جمعیت کره زمین کاربر و وسایل ارتباطی به اینترنت متصل می‌شوند، اظهار داشت: این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود درسال ۲۰۲۰ تعداد کاربران متصل به اینترنت در جهان به ۵۰ میلیارد برسد.

وی ارزش آفرینی استفاده از اینترنت در جهان در حال حاضر را سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ این در آمد به ۱۱ هزار میلیارد تومان برسد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درآمد اپراتورهای اینترنت کشور در سال ۹۳ را ۱۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این درآمد برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌‌های اینترنتی در کشور مورد استفاده قرار گرفته است و از این رو با سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از این درآمد ۱۸ هزار روستا در کشور به اینترنت پر سرعت تجهیز شدند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش بهره برداری از بخش خصوصی برای توسعه اینترنت در کشور است، ابراز داشت: برای توسعه زیرساخت‌‌های گردشگری الکترونیک نیز در این بخش برنامه‌ریزی‌هایی داریم که با همکاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.

شهر هوشمند بر زندگی مردم، محیط زیست و حمل و نقل سایه خواهد انداخت

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز درادامه این جلسه با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی در شهرها در جذب گردشگران تاثر بسزایی خواهد داشت، گفت: از این رو باید توجه داشت که بر اساس پیش‌بینیهای صورت گرفته در سال ۲۰۳۰ جمعیت شهرها چندین برابر میزان فعلی خواهد شد و از این رو توسعه زیرساخت‌ها امری ضروری است.

وی با بیان اینکه انرژی، آب و غذا سه محور راه اندازی جنگ‌های جهانی در ۵۰ سال آینده پیش بینی شدهاند، تصریح کرد: از این رو برای تامین منابع پایدار باید در دستور کار باشد و توسعه حمل و نقل عمومی می تواند در این زمینه تاثیز بسزایی داشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه باد تاکید بر اینکه شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی، صنعتی، محیط زیستی، اجتماعی و سایر اجزای شهر مطلوب خواهد بود، بیان داشت: گردشگری هم یکی از  اجرای اصلی شهر هوشمند تلقی می‌شود و باید مورد توجه ویژه باشد.

وی تاکید کرد: شهر هوشمند بر زندگی مردم، محیط زیست و حمل و نقل سایه خواهد انداخت، بنابراین ما باید به سمت زندگی هوشمند، شهر هوشمند حرکت کنیم.

تشکری هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه اقتصاد توسعه یافته و پایدار در شهر هوشمند اهمیت بسیاری دارد، ابراز داشت: توسعه پایدار بدون حمل و نقل پایدار محقق نمی‌شود و افزایش توریسم بدون داشتن یک حمل و نقل مطلوب تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی تعریف استانداردها برای ارتقای زندگی مردم را ضروری عنوان کرد و افزود: از این رو این استانداردها در بخش‌های مختلف متفاوت است و در بخش حمل و نقل عمومی ایمنی، یکپارچگی و در دسترس بودن، روان و پاک بودن استانداردهای تعریف شده هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعتقاد براینکه با روش های سنتی نمی توان شهرهای بزرگ را با جمعیت انبوه کنترل کرد، اظهار داشت: باید سامانه هایی در این باره به کار گرفته شود، زیرا مدیریت بر جریان ترافیک، حرکت ناوگان در سطح شهر و سامانه های شهر نیازمند ابزار هوشمند است.

logo-samandehi