یکشنبه، 26 اردیبهشت 95 - 10:54

 

در حالی که قرار است طرح تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل از ٢٧ اردیبهشت اجرا شود، مدیر کل محصولات و خدمات همراه اول از آزمایش طرح توسط ٣ اپراتور تلفن همراه خبر داد و نتایج اجرای آزمایشی را اعلام کرد.محسن بهداری  از آزمایش اجرای ترابرد پذیری شماره موبایل (تغییر اپراتور با حفظ شماره) توسط ۳ اپراتور تلفن همراه خبر داد.

مدیرکل محصولات و خدمات همراه اول، اظهار داشت: این اپراتور با استفاده از توان داخلی به ویژه در بخش‌های فناوری اطلاعات و شبکه، تست‌های ترابردپذیری را با موفقیت انجام داد و برای آغاز ترابردپذیری از روز ۲۷ اردیبهشت اعلام آمادگی می‌کند.

وی با اشاره به تست اجرای ترابردپذیری توسط ۳ اپراتور توضیح داد: در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته، نمایندگانی از ۳ اپراتور با حضور نمایندگان شرکت زعیم به عنوان ناظر پروژه و نمایندگان شرکت پایا به عنوان مجری پروژه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در محل اپراتور سوم تلفن همراه مراحل آزمایشی را انجام دادند.

بهداری در مورد نتایج این تست گفت: همراه اول و یک اپراتور دیگر موفق بودند و اجرای ترابردپذیری در یک اپراتور نیز موفقیت‌آمیز نبود.

مدیرکل محصولات و خدمات همراه اول، یادآور شد: طرح ترابردپذیری ماهیتاً بسیار مناسب است، اما مدل اجرای این طرح در ایران استاندارد نیست که به دلیل مدل اجرا ممکن است در عمل مشکلات کیفیتی این طرح را تحت‌تأثیر قرار دهد.

logo-samandehi