یکشنبه، 26 اردیبهشت 95 - 10:42

 

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: ازمدیرعامل سازمان تاکسیرانی درخواست می کنم که نسبت به نصب سامانه هوشمند بر روی تاکسی های باقیمانده اقدام جدی انجام دهند.

۱۳۹۴۰۱۱۶۱۷۰۴۵۲۲۹۵۰۴۶۶۰۴

 ابوالفضل قربانی ظهر شنبه در یکصد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: براساس گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بالغ بر هفت هزار سامانه هوشمند در تاکسی های شهر اصفهان نصب شده و همچنین باید نزدیک به سه هزار دستگاه دیگر نیز تا پایان سال گذشته نصب می شده که این امر تاکنون محقق نشده است.

وی اضافه کرد: نصب سامانه و استفاده از آن در تاکسی‌ها لازم و ضروری است و براساس بخشنامه در وزارت کشور این امر باید هر چه سریعتر انجام شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر اگر تاکسی فاقد سامانه باشد یک بخش اصلی از سرویس‌دهی به مسافر را فراهم نکرده و می توان گفت که این موضوع به مثابه ناقص بودن تاکسی است.

وی ادامه داد: تاکسی یک وسیله عمومی بوده و با توجه به این موضوع باید برای برنامه ریزی بهتر و برطرف کردن اشکالات آن فعالیت های روزانه آن ثبت و ضبط شود که این کار تنها با استفاده از سامانه محقق خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه میزان کرایه باید براساس شرایط جغرافیایی و ترافیکی و همچنین مدت زمان سرویس باشد که این امر تنها با استفاده از سامانه هوشمند می تواند محاسبه و اجرا شود، تاکید کرد: همچنین مشاجره بین راننده و مسافر و همچنین مشکل پول خرد قطعاً با استفاده از این سامانه پایان خواهد یافت.

وی افزود: از شهردار اصفهان و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی درخواست می کنم که نسبت به نصب این سامانه بر روی تاکسی های باقیمانده اقدام جدی و عاجل به عمل آورده و همچنین نظارت لازم را برای استفاده از این سامانه توسط تاکسی دارها انجام بدهند.

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همچنین از رانندگان تاکسی که نسبت به نصب و بهره برداری از این سامانه اقدام کرده اند  قدردانی شود و این افراد مورد تشویق قرار بگیرند.

logo-samandehi