پنجشنبه، 20 خرداد 95 - 12:19

 

مهندس وحید حیدریان با اعلام این مطلب افزود: موضوع انطباق محدوده شهرها بر عوارض طبیعی یا ساخته شده ثابت و تعیین مختصات جفرافیایی  نقاط اصلی از مواردی است که در قانون بر آن تاکید شده است.

fava (3)

وی اضافه کرد: بر همین اساس این سازمان از دیماه سال گذشته  با هدف کنترل فعالیت های شهرسازی و ساخت و ساز  درحاشیه شهر،  با توجه به نیازمندی شهرداری و استفاده از آخرین تکنولوژی ها در زمینه تعیین موقعیت دقیق با  GPS ؛ پروژه ” تدقیق و تثبیت محدوده شهر اصفهان”  را در دستور کار خود قرار داد.

مدیرعامل سازمان فاوا  با اشاره به تعریف محدوده قانونی ادامه داد: بر اساس قانون، محدوده شهر عبارت است از حد کالبدی موجود و توسعه آتی در دوره طرح جامع شهر که ضوابط و مقررات شهرسازی در آن لازم الاجراء می باشد.

وی این پروژه را شامل سه بخش عنوان کرد و توضیح داد: ۱- شناسایی و تدقیق رئوس خط محدوده قانونی، ۲-  تثبیت محدوده و ۳- قرائت و محاسبه مختصات نقاط مرجع، از جمله مراحل این پروژه می باشد .

مهندس حیدریان خاطر نشان کرد: در این پروژه جهت شفاف سازی  برای عموم مردم، نسبت به نصب علائم و تابلوهای راهنما و پیلار(نقاط بتنی مخروطی شکل) اقدام خواهد شد.

در این زمینه مهندس حامد اختریان، مسؤول سیستم های مکانی سازمان فاوا نیز با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه تصریح کرد:  با اجرای این پروژه ضمن استفاده معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به عنوان بهره بردار اصلی، معاونت عمران شهری و  معاونت برنامه ریزی،پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری به همراه کلیه مناطق و سازمان های مرتبط از نتایج آن بهره مند خواهند شد.

 

logo-samandehi