سه شنبه، 16 شهریور 95 - 11:11

 

نظرسنجی اخیر موسسه بیمه Insurance2GO حکایت از آن دارد که ۲۰ درصد از کسانی که هم‌اکنون موبایل‌های اپل را دارند این وفاداری را ادامه نخواهند داد و به سمت سامسونگ کوچ می‌کنند.

apple-samsung

به گزارش فون‌آرنا، این شرکت که گزینه‌های متفاوتی را برای بیمه کردن گوشی‌های هوشمند کاربران پیشنهاد می‌دهد، از ۱۰۱۴ کاربر آی‌فون در خصوص تصمیم آن‌ها پس از رونمایی از آی‌فون جدید نظرسنجی کرده است. بر این اساس، ۵۰ درصد از کاربران اعلام کرده‌اند با اپل ادامه می‌دهند و آی‌فون ۷ را می‌خرند. ۱۹ درصد هم اعلام کرده‌اند با تغییر پلتفرم، قصد خرید گوشی‌های برند سامسونگ را دارند و ۸ درصد هم اعلام کرده‌اند به سراغ برندهایی به جز سامسونگ خواهند رفت.

روی هم رفته، اکثر کاربران آی‌فون‌های فعلی اپل قصد دارند آی‌فون ۷ جدید این شرکت را خریداری کنند و یا گوشی‌های تولیدی شرکت‌های دیگر را انتخاب کنند. این در حالی است که ۲۳ درصد اعلام کرده‌اند آی‌فون‌های فعلی خود تغییر نمی‌دهند. از دلایل اصلی برای تصمیم این ۲۳ درصد می‌توان به کمتر شدن خلاقیت در موبایل‌های اپل اشاره کرد. البته نداشتن توانایی مالی در جهت خرید آی‌فون هم می‌تواند یکی از دلایل باشد. علاوه بر این، کاربران این آی‌فون‌ها معتقدند گوشی فعلی آن‌ها به اندازه کافی خوب هست و به گزینه‌های دیگر فکر نمی‌کنند.

Duncan Spencer رئیس Insurance2GO در این خصوص می‌گوید: “در چندسال اخیر، بازار به سمت رقابت هرچه بیشتر پیش رفته است. با وجود این، جای تعجب نیست که آی‌فون همچنان طرفداران خاص خود را داشته باشد. ما معتقدیم اپل با نوآوری‌های جدید باز هم  می‌تواند کاربران را به خرید آی‌فون ۷ تشویق کند”.

درنظر داشته باشید که این نظرسنجی در تاریخ ۴ جولای ۲۰۱۶ و پیش از اتفاقات گلکسی نوت ۷ به بازار انجام شده است. با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد اگر این نظرسنجی بار دیگر انجام شود، ممکن است شاهد کاهش آمار ۱۹ درصدی آی‌فونی‌های مشتاق به خرید گوشی‌های سامسونگ باشیم.

logo-samandehi