پنجشنبه، 25 شهریور 95 - 11:36

 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مجمع عمومی فوق العاده این شرکت گفت: با یکپارچگی، پنجره واحدی برای ارائه خدمات مخابرات ایجاد می شود. سرائیان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مجمع عمومی فوق العاده شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه امروز برگ دیگری از تحولات عرصه ICT کشور رقم می خورد، گفت: اتفاقی که امروز به صورت رسمی با آرای سهامداران به تصویب می رسد، نتیجه زحمات پنج ساله تمام مدیران و مشاوران شرکت مخابرات ایران از سال ۱۳۹۰ تاکنون است.

139405011212564895740304

وی افزود: استفاده از تجارب مشاورین داخلی و خارجی، نگاه به روند تحولات گذشته  ICT و تکیه بر توان نخبگان، نقش ارزنده ای در رسیدن به این مرحله داشته و مجموعه جدید مدیریتی شرکت مخابرات ایران از زحمات تمام بدنه کارشناسی و مدیران گذشته تشکر می کند.

سرائیان گفت: ادغامی در این سطح برای اولین بار در مجموعه مدیریتی کشور اتفاق می افتد که با اجرای درست، تجربه مناسبی برای دیگر صنایع بزرگ کشور نیز خواهد بود.

وی افزود: این هم افزایی و ادغام ، یک روند تحولی در تمام صنایع است و البته با توجه به پیشران بودن ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای این روند در صنعت مخابرات مهم تر و ضروری تر به نظر می رسد.

سرائیان با ارائه گزارشی از روند تصمیم گیری تیم جدید مدیریتی شرکت مخابرات ایران در چند ماه گذشته، گفت: روندها، مشکلات کنونی حوزه TCI و پتانسیل های بازار، مهم ترین پیشران های ورود به برنامه تحول پنج ساله شرکت مخارات ایران است.

سرائیان اظهار کرد: در سطح جهانی، در حوزه ثابت و سیار همگرایی ایجاد شده است و علاوه بر آن، اشیا نیز هوشمند شده و به عنوان مخاطبان جدید مخابراتی در حوزه اینترنت اشیا قرار می گیرند.

وی افزود: سهم بازار ICT کشور، ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان است که با توجه به پتانسیل بازار، حداقل تا ۶۵ یا ۷۰ هزار میلیارد تومان و با توجه به وضعیت جمعیتی تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان  قابل ارتقا است.

وی افزود: طبق بررسی ها، شرکت مخابرات ایران حدود ۶۰ در صد از بازار فاوای کشور را به خود اختصاص می دهد.

سرائیان با بیان علت حرکت به سمت همگرایی گفت: مردم امروزه می خواهند همیشه به شبکه متصل باشند و این اتصال باید به ساده ترین و یکپارچه ترین صورت ممکن اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، ورود پیام رسان ها را نیز موجب تغییر در مدل کسب و کار ICT عنوان کرد و گفت: این رقبای بین المللی  قابل مدیریت نبوده و علاوه بر آن، سهم بزرگی از بازار فعلی را به خود اختصاص داده اند. بنابراین ما باید بتوانیم سرویس های جدید با زیرساخت همگرا ارائه کنیم تا به سهم بازار مطلوب خود دست یابیم.

وی با بیان اینکه  تحقق یکپارچگی، زیرساخت ارائه سرویس های جدید است گفت: تمام اپراتورهای بزرگ  دنیا این مسیر را ۵ تا ۱۰ سال پیش آغاز کرده اند که موجب کاهش ریزش مشتریان پس از یکپارچگی و افزایش چسبندگی مشتری شده است.

سرائیان سه سرمایه اصلی و منحصر به فرد شرکت مخابرات ایران را سهامداران، مشتریان وکارکنان نامید و گفت: امیدواریم با پشتیبانی سه سرمایه اصلی خود؛ این سفر ۵ ساله را در کوتاه ترین زمان ممکن طی کرده و نفع حداکثری را در حداقل زمان ممکن برای سه سرمایه ارزشمند خود فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان از سهامداران درخواست کرد با رای حداکثری به طرح یکپارچگی و ادغام شرکت های استانی، پشتیبان اجرای این طرح عظیم و عملیاتی سازی آن در شرکت مخابرات ایران باشند.

* یکپارچه سازی ساختار تضمین کننده دستیابی به سهم بازار مطلوب در بازار رقابتی است

قنبری رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: با اجرای درست برنامه تحول پنج ساله که اولین گام آن یکپارچه سازی است، به سهم بازار متناسب در بازار رقابتی دست خواهیم یافت.

 قنبری در مجمع عمومی فوق العاده شرکت مخابرات ایران که امروز سه شنبه ۲۳ شهریور برگزار شد، ضمن اعلام مطلب فوق از رشد ۳ برابری بازار ICT کشور تا ۵ سال آینده خبر داد و گفت: ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران ادامه داد: مخابرات در کنار برنامه های اقتصاد مقاومتی باید به سمت فناوری های نوین نیز حرکت کند و در این راه، چاره ای جز یکپارچگی شرکت های مخابرات استانی با مخابرات ایران نبود.

مهندس قنبری با بیان اینکه شبکه مخابراتی کشور باید برمبنای IP تعریف شود، اضافه کرد: در اجرای این هدف، نمی توان به صورت جزیره ای حرکت کرد. از این رو ضروری است که با ادغام شرکتها، به سمت توسعه یکپارچه حرکت کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به تحولات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مبنای سرویس های جدید و شبکه های اجتماعی، پیش بینی کرد که با ادغام شرکتهای مخابرات استانی، سازماندهی جدید در حوزه سرویس های مخابراتی ایجاد شود.

وی گفت: این تصمیم برمبنای درخواست هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اجرایی شده است و آثار مثبت آن در سال ۹۶ مشخص خواهد شد. شرکت مخابرات ایران بر حفظ ارزش حقوق سهامداران پایبند است و ادغام شرکتهای استانی خدشه ای به حقوق سهامداران وارد نمی کند.

قنبری با تاکید براینکه بازار ICT در حال رشد است، ادامه داد: پیش بینی می شود که بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تا ۵ سال آینده ۳ برابر فعلی رشد کند و ارزش این بازار ۳۵ هزار میلیارد تومانی به نزدیک ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

آقای بیگدلی، معاون مالی شرکت مخابرات ایران نیز اظهار کرد: با ادغام شرکت‌های مخابرات استانی، پیش‌بینی‌ می‌شود در سال ۹۵، ۳۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی مالیاتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با اجرای این تصمیم شاهد حذف مالیات ۲۵ درصدی تکلیفی سالیانه خواهیم بود، ادامه داد: کاهش شرکت‌های زیان‌ده استانی و بازنشستگی تشویقی برخی از کارکنان مخابرات که بیش از ۲۵ سال سابقه کار دارند، از دیگر اهداف اجرای طرح است.

*شرکت مخابرات ایران یکپارچه شد

بر اساس این گزارش مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران امروز سه شنبه ۲۳ شهریور برگزارشد  و با حضور ۹۶ درصد سهامداران ، به ادغام شرکت های مخابرات استانی و یکپارچه سازی سازمانی شرکت مخابرات ایران رای داد.

در مجمع عمومی فوق العاده امروز که با حضور رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد مخابرات، نمایندگان سازمان بورس و خصوصی سازی و نمایندگان سهامداران عمده برگزار شد، پس از استماع گزارش های مجامع عمومی فوق العاده شرکت های سهامی مخابرات استان ها و با رای گیری صورت گرفته در مجمع، سهامداران با اکثریت قاطع آرا با ادغام شرکت های مخابرات استانی در شرکت مخابرات ایران و یکپارچه سازی ساختار سازمانی شرکت مخابرات ایران از اول مهرماه سال جاری موافقت کردند.

در پایان مجمع امروز ، پیام هیات مدیره و مدیرعامل به مناسبت تصویب طرح یکپارچه سازی شرکت مخابرات ایران در مجمع فوق العاده   قرائت شد .

logo-samandehi