یکشنبه، 11 مهر 95 - 04:20

 

ارتباطات ثابت پارسیان ؛ شرکت تجمیعی کنسرسیوم فراگیر “ایران اف.سی.پی” که پیش‌ازاین به‌عنوان اولین کنسرسیوم توسط رگولاتوری احراز صلاحیت شده بود، امروز رسماً پروانه #FCP خود را دریافت کرد.

خبری که بی‌شک خشنودی بیش از ۱۳۵مشارکت‌کننده در این مجموعه را که بنا بر اطلاع تا لحظه نگارش این گزارش به آن پیوسته‌اند به‌عنوان بزرگ‌ترین کنسرسیوم فراگیر صنعت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات ایران به همراه داشت.

سال گذشته و در پی ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر مقررات جدید خدمات اینترنت ثابت در کشور، کنسرسیوم ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی باندپهن ثابت (IranFCP) با مشارکت حداقل ۱۳۵شرکت فعال در حوزه اینترنت از۳۱ استان کشور ایجاد شد.

تشکیل یک کنسرسیوم فراگیر با این تعداد مشارکت‌کننده درزمانی کمتر از ۲ ماه در صنعت IT کشور بی‌سابقه است، لذا این اتفاق می‌تواند به‌عنوان یک مدل موفق در عرصه اقتصاد ایران مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
شایان‌ذکر است ازنظر تعداد مشارکت‌کنندگان،تشکیل کنسرسیومی با ابعاد IranFCP می‌تواند به‌عنوان یک رکورد تاریخی در عرصه اقتصاد کشور محسوب شود.

در پی ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر مقررات جدید خدمات اینترنت ثابت در کشور و در پایان مهلت فراخوان اعطای پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت، ۲۷ تقاضا ثبت شد که از میان تقاضاهای ثبت‌شده ۱۴شرکت موفق به دریافت این پروانه شده‌اند.

دارندگان پروانه FCP می‌توانند بدون محدودیت تکنولوژی و با رعایت انحصار شبکه زیرساخت و شبکه‌های ماهواره‌ای هرگونه سرویس مرتبط با اینترنت را در کشور ارائه کنند.
همچنین امکان ارائه خدمات بر اساس پروانه شرکت مخابرات ایران را نیز خواهند داشت. بخش ارائه خدمات دیتا، ایجاد شبکه جدید در بخش ارتباطات ثابت در قالب سیم مسی، فیبرنوری و بی‌سیم ثابت در این قالب دیده‌شده و عملاً این مجوز یک پروانه جامع در حوزه ثابت است که در این بستر ارائه سرویس‌های VoIP، IXP، PSTN، CDN، IDC ،VOD، XDSL، FTTX، IPPBX، OTT، CP، IP-TV، VPN، WiFi و LTE ممکن شده است

logo-samandehi