سه شنبه، 21 دی 95 - 08:49

 

نتایج رتبه‌بندی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) در استانها در سه ماهه دوم سال در آبان ماه اعلام شد.به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: این رتبه‌بندی از طریق نظرسنجی و ارتباط مستقیم با بیش از ۲۹ هزار کاربر در سراسر کشور انجام شده و اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) در پنج محور کیفیت، تناسب قیمت و تنوع طرح، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و وفاداری مشتریان ارزیابی شده‌اند.

شاتل،آسیاتک،پارس آنلاین برترین اپراتورهای ADSL در اصفهان در سه ماهه دوم سال معرفی شدند.این آمار از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شد.اما در این میان شاهد تبلیغات گسترده ی یک شرکت اینترنتی از طریق ارسال پیام تبلیغاتی صوتی بروی خطوط تلفن های ثابت بودیم که خود را بعنوان برترین شرکت ارایه دهنده ADSL در اصفهان معرفی میکرد .
در اینجا دو موضوع قابل بررسی است.
اینکه نقش سازمان رگلاتوری در برخورد با این گونه تبلیغاتی غیرواقعی چگونه است؟حال اگر سازمان سازمان تنظیم مقررات با متخلف برخورد کند ،آیا پیامهای صوتی ارسال شده نیز برگشت خواهد خورد؟ آیا ممکن است شرکتی که در رتبه بندی خود سازمان تنظیم مقررات کسب عنوان نکرده برای بدست آوردن مقبولیت و بازار دست به تبلیغات غیرواقعی بزند؟آیا سازمان تنظیم مقررات تنظیم میزان جریمه را بصورتی مشخص میکند که شرکتها بعد از تخلف دیگر چنین تبلیغات غیرواقعی را نکنند؟!آیا در نظر سازمان تنظیم مقررات شرکتهای خصوصی و نیمه خصوصی در یک جایگاه قرار دارند؟
موضوع دیگر بهتر است سازمان تنظیم مقررات تنظیم راهکارهای مناسبی برای اطلاع رسانی صحیح در مورد برترین اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت اتخاذ کند تا شاهد سوء استفاده بعضی از شرکتها از بی اطلاعی کاربران نباشیم و کاربران در میان گزارش یک رگلاتوری و تبلیغات یک شرکت مردد نباشند!!!
به نظر میرسد که مسئولان نظارتی در خصوص این موضوع بهتر است بجای سکوت ،برخورد جدی و قانونی با این گونه تبلیغات دروغین داشته باشند تا فضای رقابت با عوام فریبی همراه نباشد.

logo-samandehi