سه شنبه، 26 بهمن 95 - 10:22

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: صدور پیش پروانه ساختمان با اجرای طرح الکترونیکی شدن پروانه ساختمان در شهرداری اصفهان در بازه زمانی کمتر از یک دقیقه انجام می شود. سیدجمال‌الدین صمصام شریعت بعد از ظهر دوشنبه در آئین رونمایی از پروانه‌های تک برگی ان.سی.اف شهرسازی الکترونیک در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان که در قالب چهل و ششمین برنامه «هر هفته با چند افتتاح» برگزار شد با اشاره به اینکه به منظور شفاف‌سازی، روان‌سازی و تسهیل در امور صدور پروانه ساختمانی صدور پروانه‌های تک برگی به صورت الکترونیک در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح از هفت ماه گذشته در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان آغاز و امروز به بهره برداری رسیده است.

صدور پروانه الکترونیکی تک برگی در همه مناطق اصفهان تا پایان سال

وی با بیان اینکه سیستم صدور پروانه الکترونیکی تک برگی تا پایان سال جاری در همه مناطق شهر اصفهان اجرایی خواهد شد، ادامه داد: همزمان با منطقه ۱۳ تعدادی دیگر از مناطق شهرداری اصفهان نیز اقدامات اولیه اجرای این طرح را انجام داده‌اند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ۳۲ زیر سیستم از این پروانه مربوط به شهرسازی است، اضافه کرد: سه زیر سیستم این سامانه نیز مربوط به درآمد است و مردم نیز با دریافت نام کاربری و رمز عبور از شهرداری مناطق می‌توانند وارد این سامانه شده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرسازی الکترونیک به سمت کاهش دیدارهای چهره به چهره با شهروندان گام برداشته است، ابراز داشت: با این روند می‌توان خدمات شهرسازی به شهروندان را به صورت ۲۴ ساعته و حتی در ایام تعطیل ارائه کرد.

صمصام شریعت با اشاره به اینکه سیستم الکترونیکی صدور پروانه ساختمان بسیار جامع است،‌تصریح کرد: در این راستا می‌توان گفت سیستم محاسبات عوارض زیربنا نیز به صورت مکانیزه انجام می‌شود  شورای اسلامی شهر و بخش‌نامه‌های وزارت کشور مبنای این محاسبات هستند.

وی با اشاره به اینکه در سامانه «شهر نما» نیز همه اطلاعات مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان در هر نقطه از شهر را در خود جای داده است، اضافه کرد: در این سامانه اطلاعاتی از جمله بزرگراه و حتی کوچه‌های یک متری را در دسترس شهروندان با چرخش ۳۶۰ درجه قرار می‌دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار داشت: همچنین باید توجه داشته باشیم که در سامانه «شهرنما» طرح‌های تفصیلی از جمله نوع کاربری، ارتفاع پذیری و میزان عقب نشینی در هر نقطه از شهر اصفهان تعریف شده است و همه می‌توانند به این سامانه دسترسی داشته باشند.

گشت فنی ساختمان به صورت پایلوت در شهر اصفهان راه‌اندازی شد

وی با اشاره به اینکه شرایط هر نقطه با توجه به قوانین کمیسیون ماده ۱۰۰ و همچنین امور مربوط به مهندسی ساختمان نیز در سامانه «شهر نما» درج شده است، تصریح کرد: بر اساس این سامانه همه مهندسان می‌توانند با نام کابری و گذرواژه‌ای که در اختیار آنها قرار می‌گیرد از سهمیه خدمات مهندسی خود با توجه به رتبه، رشته و صلاحیت خود آگاهی یابند.

صمصام شریعت در ادامه با تاکید بر اینکه گشت فنی نیز به دنبال اجرای صدور الکترونیکی پروانه ساختمان توسط خدمات شهری شهرداری اصفهان با استفاده از نرم افزاری که برای این امر تعریف شده است، اجرایی می‌شود، گفت: این کار به مدت شش ماه توسط معاونت خدمات شهری به صورت پایلوت اجرایی می‌شود و پس از آن با نظر شورای معاونین تکلیف نهایی اجرای این طرح مشخص خواهد شد.

وی ابراز داشت: گشت فنی تخلفات احتمالی را بررسی و با تشکیل پرونده به شهروندان به صورت مکتوب و پیامکی اعلام خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات اعلام می‌شده می‌توان پیش پروانه ساختمان را در کمتر از یک دقیقه در شهر اصفهان صادر کرد، افزود: برای صدور پروانه اصلی باید مطالبات شهرداری، مهندسی و بیمه پرداخت شود و پس از آن پروانه اصلی صادر خواهد شد.

logo-samandehi