سه شنبه، 18 مهر 96 - 09:36

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در کمیته ای شامل شهرداری، استانداری، دادستان، پلیس اماکن، پلیس راهنمایی و رانندگی شیوه نامه فعالیت تاکسی آنلاین را در دستورکار داریم.علیرضا صلواتی با اشاره به برنامه های شهرداری در خصوص فعالیت تاکسی آنلاین ها در اصفهان اظهار داشت: در این زمینه باید یادآور شوم که ما از شیوه تاکسی آنلاین ها استقبال می کنیم و این شیوه را رد نمی کنیم.وی با بیان اینکه در حال حاضر در کمیته ای متشکل از شهرداری، استانداری، دادستان، پلیس اماکن، پلیس راهنمایی و رانندگی شیوه نامه فعالیت تاکسی آنلاین را در دستور کار داریم، تصریح کرد: این شیوه نامه به زودی تهیه و اجرایی خواهد شد.

 

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در روند اجرایی تاکسی آنلاین ها کمک به رفاه شهروندان و ارتقای بهره وری مورد توجه قرار دارد، اضافه کرد: این در حالی است که در حال حاضر در فعالیت تاکسی آنلاین ها امنیت شغلی رانندگان و همچنین امنیت شهروندان تامین نشده است.

تاکسی آنلاین ها به صورت افسار گسیخته در کشور آغاز بکار کرد

وی با بیان اینکه تاکسی آنلاین ها به صورت افسار گسیخته در کشور آغاز بکار کرد، افزود: باید توجه داشته باشیم که تاکنون این نوع حمل و نقل مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است که تنها تعداد معدودی از آنها رسانه ای شده است.

صلواتی با بیان اینکه درشیوه  نامه جدید برای تاکسی آنلاین ها اولویت بکارگیری رانندگان با رانندگان تاکسی است، افزود: در این روش فضای رقابتی برای همگان ایجاد شده و جای گلایه ای را نیز برای رانندگان تاکسی باقی نمی گذارد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح تاکسی آنلاین افزایش بهره وری با توسعه ارایه خدمات و کم کردن هزینه ها در دستور کار است، بیان داشت: در شیوه نامه تاکسی آنلاین استفاده از مصوبه شورای شهر برای دریافت هزینه از شهروندان مورد توجه است.

معاون حمل و نقل و  ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه با اجرای طرح تاکسی آنلاین به جایگاه اصلی استفاده از تاکسی بر می گردیم، اضافه کرد: با این روش ازدحام خودروها و ترافیک در سطح شهر به ویژه در میادین اصلی کاهش می یابد.

logo-samandehi