سه شنبه، ۱۲ دی ۹۶ - ۰۸:۵۸

خانم مهندس بهناز مشایخ فعال حوزه فناوری اطلاعات از سال ۷۸ تاکنون در حوزه سخت افزار،شبکه و طراحی وب و مشاوره فعال بوده اند.از سوابق کاری ایشان میتوان به همکاری باسازمان بازرگانی،اسناد اصفهان،تعزیرات و بسیاری از شرکتهای صنعتی اشاره کرد.رسانه پونه پاسارگاد در سال ۸۴ تاسیس شد و بعد از آن بصورت حرفه ای تر در حوزه ی آی تی فعالیت و از سال ۹۰ با نام پونه مدیا در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند.در گزارش زیر صحبتهای ایشان را در خصوص پونه مدیا و فعالیتهای آن می خوانیم.

نقش فناوری اطلاعات در سالهای اخیر را چگونه ارزیابی میکنید؟

در این سالها شاهد تغییرات شگرف بودیم از تغییر سیستماتیک کسب و کارها تا روابط بین مشاغل کلا متحول شده اند که همین تحول زمینه ساز کسادی کسب و کارهای سنتی و بوجود آمدن مشاغل جدید شده است.وقتی به اطراف خود نگاه میکنیم،می بینیم که همه چیز هوشمند شده است و این هوشمندی هر روز نقش پررنگتری را در زندگی ما پیدا میکندبر اساس این شرایط پونه مدیا فعالیتهای خود را حول محور تولید کسب و کار و بازاریابی دیجیتال به مشاغل بنا کرد.

در این سالها فعالیت بانوان در حوزه ی آی تی اصفهان را چگونه دیدید؟

در سالهای دور فعالیت خانمها بسیار کم بود اما در حال حاضر بیشتر شده است .در سالهای پیش برای خیلی از سازمانها و افراد فعالیت خانم ها خیلی عجیب بود و حتی میشنیدیم که بعضی از پروژه ها تنها برای اینکه اجرایی نشوند به ما سپرده میشد.در این شرایط ما بایستی ابتدا از لحاظ فنی خود را اثبات میکردیم.از این رو یکی از مزیتهای نسبی که ایجاد کردیم استفاده از خانمها در شرکت بود تاجایی که تمامی پرسنل شرکت را خانمها تشکیل دادند.

پونه مدیا در حال حاضر در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

تمرکز فعلی ما در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و هدف اصلی ما کارآفرینی و حمایت از استارتاپها می باشد.عصر فعلی عصر اطلاعات است.شکل و روند بسیاری از مشاغل یا تغییر کرده یا در حال تغییر می باشد.ما در پونه مدیا به مشاغل کمک می کنیم با استفاده از این ابزار سریعتر به هدف خود دست پیدا کنند.

پس از حدود ۲۰ سال فعالیت در این حوزه با چه چالشهایی روبرو بوده اید؟

وجود رقابت ناصحیح و ناسالم در فضای وب یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی ماست.البته این مختص به ایران نیست و در تمامی دنیا وجود دارد ولی در ایران ،شکل دیگری به خود گرفته است.بسیاری از مخاطبین درباره افزایش فروش از طریق اینترنت صحبتهایی شنیده اند و عده ای دیگر با نام شرکتهای ارایه دهنده فروش اینترنتی اطلاعات کمی در این خصوص دارند.با توجه به همین اطلاعات محدود قولهایی به مشتریان میدهند که عملا امکان پذیر نیست.بعد از مدتی بدلیل خلف وعده ها،مخاطبین به این نتیجه میرسند که فعالیت در حوزه فروش اینترنتی اصلا مفید نیست. بعنوان مثال موضوع سئو کاملا علمی می باشد.چقدر صاحب وب سایت میشناسید که کلا موضوع سئو را قبول ندارند!!علت چیست؟مشخصا این افراد زمانی بدنبال موضوع سئو بوده اند ولی عده ای با اندک اطلاعات و فعالیت غیرحرفه ای کاری کرده اند که کلا موضوع سئو از نظر برخی پول هدر دادن باشد.

موضوع دیگر اینکه فروشگاه اینترنتی یک موضوع کاملا تخصصی از چیدمان منوها،زمان تبلیغات،ارایه تخفیفات،مراجعه چه تعداد مشریان در چه بازه زمانی و … می باشد.
افراد زیادی بدون داشتن این اطلاعات اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی با صرف هزینه ی گزاف می کنند و بعد از اینکه به هدف مورد نظر نمی رسند به این نتیجه می رسند که فروشگاه اینترنتی اصلا خوب نیست؟!

چالشی که در شرایط کنونی با آن درگیر هستیم این است که به مشتریان ثابت کنیم فلان موضوع خوب یا بد است و این در حالیست که بازار توسط عده ای با اطلاعات پایین و غیر اصولی در حال تخریب می باشد.خیلی از مشتریان فکر میکنند سایت هایی که در حال حاضر رتبه یک فروش اینترنتی در ایران هستند، تنها یک کدنویسی دارند،این در حالیست که پشتیبانی،لجستیک،سرمایه گذاری مالی و تبلیغات این سایتها را نمی بینند و انتظار دارند سودآوری این سایتها را داشته باشند که نقش بعضی از شرکتهای ارایه دهنده در القای این تفکر اشتباه انکار ناپذیر است.

باید در این خصوص فرهنگ سازی انجام شود.این که کار با کیفیت، همیشه مشتری خود را دارد.وقتی سفارشی که پنج میلیون است شرکتی با ۵۰۰ هزارتومان قبول میکند.چه نتیجه ای حاصل میشود؟مشتری ناراضی،مجری ناراضی ،تخریب بازار و از بین رفتن تخصص را بدنبال دارد.بایستی شرکتها در هر حوزه ای برای تخصص خود ارزش قائل شوند و مطمن باشند که همیشه برای کار با کیفیت مشتری وجود دارد.

چالش دیگر این است که بعضی از همکاران در خصوص موضوعاتی بسیار اغراق میکنند و مشتری تحت تاثیر این القائات اقدام به سفارش محصولی میدهد و پس از مدتی وقتی مشتری می بینید که به هیچ یک از مواردی که گفته شده نرسیده است شاکی میشود.در کنار تمامی تخصص هایی که برای اخذ مجوز از اتحادیه فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه ای لازم است ،بایستی به اشخاصی که تمایل به اخذ مجوز دارند نحوه کسب درآمد و آموزشهای شغلی وصنفی داده شود و فرد پس از دریافت مجوز به حال خود رها نشود.بهتر است صاحبان کسب و کار به جای اینکه خود را درگیر جزئیات کنند،سفارش خود را به شرکتهای تخصصی که با پرسنل فنی، آزمایش و خطا راه اصولی و صحیح را پیدا کرده اند، واگذار کنند.

از مشتریان و کارهایی که پونه مدیا موفق به انجام آن شده است بفرمایید.

اپلیکیشن اطلاع رسانی و نظرسنجی وزارت صنایع از جمله محصولات ماست.با سازمان صنایع اصفهان،بازرگانی اصفهان،اداره راه ،تعزیرات اصفهان ،بیمارستانها ،شهرداری ها و … همکاری داشته ایم.تقریبا با اکثر سازمانها و نهادهای دولتی ارتباط خوبی داریم.در بخش خصوصی شرکت های صنعتی زیادی داریم که سایتهای و فروشگاه های آن علاوه بر رتبه ،بازدید کننده مناسبی دارند.بیشتر کارهای انجام شده سفارشات مشتری بوده است.

 

سایت پونه مدیا 

شرکت  پویاسازان

گروه آیسا

منبع

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi