یکشنبه، 07 بهمن 97 - 12:45

 

اتحادیه صنف رایانه بعنوان متولی فعالین فناوری اطلاعات با توجه به مشکلات و دغدغه های اعضای حود و در راستای برطرف نمودن مشکلات اعضا سلسه نشستهای همفکری را در یک ماه گذشته برگزار کرد.

این جلسات با هدف معرفی توانمندیهای این صنف انجام شد.

 

برگزاری سلسه نشستهایی با محوریت مشکلات صنف رایانه در سازمان صنعت معدن تجارت

با توجه به شرایط موجود و نوسانات نرخ ارز بر کسب و کارهای صنف رایانه و عدم ورود مسئولین ذیربط به این موضوع علاوه بر تعطیلی واحدهای صنفی بایستی شاهد از دست دادن شغل افراد متخصص باشیم. در همین راستا اتحادیه صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان بعنوان خانه ی صنف رایانه در جلساتی در خصوص معضلات صنف با مسئولین خانه صنعت و معدن به گفتگو نشستند.
در گفتگو با آقای مهندس نادری معاون سازمان صنعت معدن تجارت استان که با حضور کلیه اعضای هیئت مدیره ، دبیر و بازرسین اتحادیه برگزار شد موضوعاتی چون تامین ارز مورد نیاز اعضاء ، مشکلات مالیاتی و بیمه ای اعضاء ، بررسی راهکارهای در جهت رونق کسب و کار اعضاء بررسی شد.
علاوه بر این در این جلسه عملکرد برخی از NGO ها مرتبط با اعضای اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص ورود غیر قانونی به حیطه ی امور مربوط به اتحادیه و عدول از حد و حدود اختیارات قانونی خود با آقای مهندس نادری معاون سازمان صنعت معدن تجارت استان گفتمان شد.این جلسه در راستای حمایت از اعضای صنف رایانه و در جهت جلوگیری از ورود غیرقانونی برخی به امور صنف رایانه با قول مساعد همکاری سازمان صنعت معدن تجارت اصفهان به پایان رسید.
در جلسه ای دیگر که با حضور جلیلی رئیس حراست سازمان صنعت معدن تجارت اصفهان در خصوص افزایش شکایات همکاران صنفی در خصوص وضعیت فعلی به کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه گفتگو شد .
این جلسه با معرفی و هویت دادن حقوقی به کمیسیون شکایات اتحادیه به سازمان صنعت معدن تجارت اصفهان و سازمان تعزیرات و با هدف ماخذ قرار دادن نظرات اعضای کمیسیون شکایات اتحادیه برای قضات تعزیرات در جهت رفع مشکلات اعضای صنف برگزار شد. علاوه بر این در خصوص رفع مشکلات صنفی و حمایت از اعضاء در برابر ارگانهای مرتبط و جلوگیری از تضییع حقوق اعضای اتحادیه که بنا به وظیفه ی ذاتی اتحادیه رایانه بعنوان متولی صنف رایانه است تبادل نظر شد.

 

برگزاری جلسه ی هم اندیشی با اداره کل فناوری اطلاعات استان اصفهان

به منظور هماهنگ شدن محورها در بخش فناوری اطلاعات نیاز به یک نقطه هماهنگ کننده در استان‌ها وجود دارد و بر این اساس اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد می‌شود.این اداره کل به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانها تشکیل می‌شود. با توجه به همراستای وظایف اتحادیه صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان بعنوان نماینده بخش خصوصی و اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان بعنوان بخش حاکمیتی جلسه ای با حضور آقای مهندس مطلب زاده و اعضای هیئت مدیره ، فرمانده بسیج اتحادیه و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر ، دبیر و بازرسین اتحادیه برگزار شد.در این جلسه موضوعاتی چون همکاری و تعامل سازگار با اداره کل فناوری اطلاعات استان اصفهان در راستای پیشبرد اهداف بخش خصوصی صنعت آی تی اصفهان ، بررسی موانع موجود بر سر راه اعضاء مطرح شد که در نهایت با قول مساعدت و همکاری نزدیک بین هر دو مرکز به پایان رسید .

 

اضافه شدن رسته های جدید صنفی

یکی از موضوعاتی که اتحادیه در راستای داشتن صنفی قدرتمند به آن توجه ویژه دارد رسته های صنفی است .رسته ها ، ماهیت شغلی و حدود فعالیت اعضاء را تعیین می کنند . تولیدی ، خدماتی ، خدمات فنی و فروش ، ماهیت رسته ها ی اصناف می باشد. از مهمترین آیتم های تاثیر گذار رسته ها میتوان از نقش مهم آنها در تعیین ضرائب مالیاتی و نرخ تسهیلات درخواستی از بانک ها نام برد.
اتحادیه صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان بعنوان خانه ی صنف تغییر و بهبود رسته های صنفی را از حدود ۳ ماه پیش در دستور کار خود قرارداد و با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و با توجه به نیاز و تغییر بازار به جمع بندی رسته های پیشنهادی جدید رسید که پس از طی کردن روال قانونی تایید این رسته ها از اتاق اصناف،خانه صنعت و معدن و کمیسیون نظارت استان گرفته شده است که پس از پیگیری های مجدانه اتحادیه فناوری اطلاعات اصفهان ، رسته های جدید مدنظر جهت تایید نهایی و اعمال در سایت ایرانیان اصناف به کمیسیون عالی نظارت کشور ارسال گردید .

logo-samandehi