سه شنبه، 30 بهمن 97 - 07:58

 

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی با هدف حمایت از کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ ها اقدام به راه اندازی سامانه ثبت و پیگیری مشکلات کسب و کارهای مجازی و استارتاپ های این حوزه نموده است. در این سامانه تمامی کسب‌وکارها فارغ از اینکه عضو این اتحادیه باشند یا نباشند می‌توانند مشکلات خود در مواجهه با سازمان‌های دولتی و حاکمیتی را ثبت کرده و آن را پیگیری نمایند.

«رضا الفت نسب» سخنگو اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی عنوان می‌کند که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۲۰۰ نامه از سوی این اتحادیه به دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف نوشته شده و با این حجم زیاد از شکایات و پیگیری‌ها تصمیم بر این شد که یک سامانه مجزا و جامع برای رسیدگی به این امور تاسیس شود:

«این سامانه می‌تواند کمک حالی باشد برای دردسرهای ناتمام اکوسیستم استارت‌ آپی با بخش‌های مختلف حاکمیتی و دولتی. در این سامانه به تمامی افرادی که مشکلاتشان را ثبت کنند یک کد پیگیری اعطا شده که از طریق آن می‌توانند تک تک مراحل سپری شده برای پیگیری حل مشکلشان را رصد کنند.»

الفت نسب تاکید می‌کند که این سامانه در راستای شفافسازی قصد دارد تا به زودی در پایان هر ماه اسامی بیشترین سازمان‌هایی که بیشترین مشارکت و همکاری را داشته‌اند منتشر کند و از آنسو اسامی سازمان‌ها و نهادهایی که کمترین مشارکت و مساعدت را نیز منتشر سازند. به گفته الفت نسب این کار در راستای شعار شفافیت دولت جدید انجام شده تا همه چیز برای همه مردم روشن باشد.

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی بیشترین تعداد نامه رد و بدل شده بین این مجموعه و نهادهای دولتی را مرتبط با اداره امکان برای رفع فک پلمب شرکت‌ها می‌داند و ریشه این بسته شدن را در شکایات نهادهای مختلف می‌بیند:

«دیده شده که فرماندار یک شهر در تمامی سطح معابر شهر پوسترها و بنرهایی علیه کسب‌وکارهای اینترنتی منتشر می‌کند. این موضوعات باید حل و فصل شوندتا به این اکوسیستم ضربه نخورد.»

الفت نسب همچنین درباره شکایت کسب‌وکارهای نوپا از یکدیگر نیز اشاره دارد و با اینکه این موضوع را در ابعاد انگشت شماری می‌داند اما می‌گوید برای حل این موضوعات نیز حل اختلافی برای این دوستان در نظر گرفته شده است. به گفته او اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در این موضوعات نیز ورود پیدا می‌کند تا مشکلی در اکوسیستم استارت آپی کشور نباشد.

logo-samandehi