سه شنبه، 07 خرداد 98 - 12:11

 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به منظور حمایت‌های بیشتر از کسب و کارهای استارت آپی، صندوق مشترک نوآوری ایجاد و برای هر یک از آنها، کدپستی اختصاصی واگذار می شود. مهدی محمدی اظهار داشت: صندوق مشترک نوآوری از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد خواهد شد و در بستر این صندوق، فضای کسب و کار حوزه اقتصاد دیجیتال توسعه پیدا می‌کند.
وی با تاکید بر حمایت جدید از استارت‌آپ‌های اقتصاد دیجیتال، افزود: برای کمک به استارت آپ‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و تسریع فعالیت‌های آ‌نان، آیین نامه‌های جدیدی در هیئت دولت به تصویب رسیده است.
محمدی درباره این آیین نامه گفت: کسب و کار‌هایی که حداکثر سه سال از ثبتشان گذشته باشد و درآمدی در حد ۵۰۰ میلیون تومان داشته باشند، می‌توانند در بستر حمایت‌های جدید قرار گیرند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ادامه داد: این حمایت‌ها شامل معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های بیمه‌ای و ارایه تسهیلات از سوی صندوق‌های خطرپذیر است.
وی با بیان اینکه در گذشته استارت آپ‌های حوزه اقتصاد دیجیتال از حمایت‌ها بهره‌ای نمی‌بردند، افزود: پیش از این برای استارت آپ‌ها قانون حمایتی مخصوصی وجود نداشت و آن‌ها نمی‌توانستند از معافیت‌های مختلف بهره‌مند شوند، اما در بستر قانون حمایتی جدید استارت آپ‌های حوزه اقتصاد دیجیتال هم رشد پیدا می‌کنند.

logo-samandehi