شنبه، 18 خرداد 98 - 11:49

 

تغییرات سریع فناوری و تحول صنعت تولید نرم‌افزار، فاصله زیادی بین دانش آموختگان فناوری اطلاعات و بازار کار ایجاد نموده است. این امر بهره‌وری نیروی انسانی را در این حوزه کاهش داده است.فعالان عرصه فناوری اطلاعات یکی از مشکلات این صنعت را فقدان نیروی ماهر و خلاق می‌دانند.مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: به منظور آموزش نیروهای توانمندو خلاق در این حوزه، مرکز آموزش این سازمان طرح داچ (دانش‌آموختگان چیره‌دست) را با هدف رفع نیاز حوزه فناوری اطلاعات تهیه و تدوین نموده است.

وی افرود: با اجرای این طرح ضمن آموزش مهارت‌های تخصصی عملی و مورد نیاز بازار کار ،  دانش‌آموختگان علاقمند و مستعد به شرکت‌های فعال در این حوزه معرفی شده و ایجاد انگیزه و توسعه کسب و کار و انجام کار به صورت پروژه ا‌ی به دانش آموختگان منتقل می‌گردد.سیدحمیدرضا ابطحی با توضیح این طرح ادامه داد: در این طرح سه بازوی اصلی اجرایی وجود دارد که شامل: ۱- مرکز آموزش فاوا؛ ۲- شرکت بانی(متقاضی نیروی ماهر و توانمند) و ۳- دانشبران یا متقاضیان علاقمند و جویای کار می‌باشد.

 

 

وی با اشاره با سابقه مرکز آموزش سازمان فاوا اضافه کرد: این مرکز با ۳۰ سال تجربه آموزشی، به عنوان واحد ارائه دهنده آموزش‌های حرفه‌ ای و تخصصی مورد نیاز بازار، شناسایی و نیازهای مهارتی شرکت‌های فعال و توانمند حوزه فناوری اطلاعات را نیز عهده دار بوده و با تعامل و مشارکت با شرکت‌های عضو اتحادیه صنف رایانه، به منظور ارتباط با صنعت، دانش آموختگان دانشگاهی را در مسیر توانمندی و کسب مهارت های حرفه‌ ای یاری می‌رساند.

مدیرعامل سازمان فاوا با اشاره به نحوه اجرای این طرح یادآور شد: به منظور ایجاد انگیزه، شرکت بانی(متقاضی نیروی ماهر و توانمند)، نفرات برتر این دوره‌ها را برای کارورزی یا اجرای پروژه انتخاب می‌نمایدکه ایجاد فرصت ارائه پروژه یا کارورزی جهت دانشبران و همکاری با شرکت بانی، نکته بارز و متفاوت طرح از نمونه‌های مشابه است.

وی افزود: دانشبران پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب رتبه مورد نیاز جهت مرحله دوم طرح، با توافق با شرکت بانی، کاروزی یا پروژه‌ خود را ادامه می‌دهند.

در این زمینه مدیر مرکز آموزش سازمان فاوا شهرداری اصفهان نیز موضوعات آموزشی این طرح را منطبق با نیاز شرکت‌‌های توانمند دانست و گفت: در اجرای این طرح آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای به منظور کسب مهارت‌های کارآفرینی، مدیریتی و فنی در دستور کار قرار دارد.

مجید غلامی افزود: علاوه بر آموزش های تخصصی فنی، مباحثی مانند مدیریت پروژه بر اساس مقدمات(PMBOK)، آموزش همکاری تیمی، مدیریت پروژه چابک(در حد مقدماتی و توسعه Team Working) و… از خدمات مرکز به دانشبران بوده که با انطباق با نیاز شرکت‌ها، ارایه شده و آموزش استاندارهای شرکت بانی به دانشبران برتر (با هزینه شرکت)، تعریف پروژه به همراه مدرس راهنما از خدمات این مرکز در قسمت نهایی آموزش طرح است. در این طرح نفرات برتر که موفق به همکاری با شرکت شوند قسمت عمده هزینه های خود را از شرکت بانی دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص زمان اجرای این طرح اضافه کرد: ثبت نام فاز نخست این دوره از تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ از طریق سایت ITTCE.IR  آغاز  شده و تا اول تیر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز آموزش سازمان فاوا شهرداری اصفهان در ادامه یادآور شد: این دوره در دو حوزه تربیت کارشناس تولید نرم افزار و استقرار آن و کارشناس دیجیتال مارکتینگ تدارک دیده شده و در فاز دوم جهت تربیت کارشناس حوزه تعمیرات و نگهداری شبکه های بی‌سیم ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است در این خصوص سمینار معرفی طرح در تاریخ ۱۸ خرداد ماه در مرکز آموزش سازمان فاوا به نشانی خیابان آمادگاه، مقابل هتل عباسی برگزار خواهد شد.

همچنین شماره تماس ۸-۳۲۲۲۸۷۸۷  داخلی ۱۴  آماده پاسخگویی به سوالات علاقه مندان و متقاضیان گرامی است.

logo-samandehi