چهارشنبه، 22 خرداد 98 - 01:43

 

مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: مرکز تبادل اطلاعات (IX) استان اصفهان در اواخر سال ۹۵ در مرکز داده اصفهان راه اندازی شد. این مرکز توسط سازمان فناوری اطلاعات راه اندازی و پشتیبانی میشود.
مطلب زاده درباره این مرکز اضافه کرد: هم اکنون این امکان برای کلیه سازمان ها، شرکت ها و دستگاه های اجرایی استان وجود دارد که با اتصال به مرکز مذکور در بستری امن از سرویس های مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) یا همان مرکز GSB (قابل مشاهده از درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی Iran.gov.ir) استفاده نمایند. دستورالعمل نحوه اتصال به مرکز تبادل اطلاعات استان در درگاه این اداره کل به نشانی https://esfahan.ict.gov.ir موجود و قابل بهره برداری است.
وی افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های ملی و امن و پایدار دولت هوشمند بر بستر شبکه ملی اطلاعات و امکان ارایه خدمات بیشتر در همه وقت و همه جا از جمله ماموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران است. در همین راستا زیرساخت‌های لازم از جمله مرکز ملی تبادل اطلاعات پیاده‌سازی شده که تاکنون حدود ۲۷ دستگاه نزدیک به ۳۵۱ سرویس را بصورت آنلاین بر روی این بستر به ۷۲ دستگاه ارائه می دهند.

مطلب زاده در ادامه گزارشی از وضعیت IX در استان ارائه داد: تا کنون ارتباطات زیرساختی ۳ دستگاه (مخابرات منطقه اصفهان- شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان – اداره کل ثبت احوال اصفهان) با مرکز تبادل اطلاعات اصفهان برقرار شده است. همچنین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هم اکنون از طریق مرکز مذکور سرویس کد پستی را از اداره کل پست استان دریافت می-کند. وی افزود : برخی از دستگاهها توسط دستگاههای بالاسری خود که در تهران هستند به مرکز تبادل ملی اطلاعات‌ (NIX) وصل می شوند. اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان این امکان را دارد برای هر دستگاه که بخواهد، ارتباط با مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) را از طریق مرکزIX استانی برقرار کند.مطلب زاده ضمن بیان پتانسیل های این بستر خاطر نشان کرد که: با وجود اطلاع رسانی ها و مکاتبات مکرر این اداره کل با سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان کماکان بسیاری از دستگاه ها و صاحبنظران علمی استان نسبت به مزایای این بستر آگاهی لازم را ندارند و برای اتصال به آن احساس نیاز نمی کنند.

logo-samandehi