جمعه، ۱۵ شهریور ۹۸ - ۰۷:۵۸

بازی‌های رایانه‌ای دانش‌ها و هنرهای گوناگون را به هم می‌آمیزد تا یک تجربه‌ی ناب برای مخاطبان فراهم آورد و از محمل آن سرگرمی، تولید ثروت، تأثیر بر ذهن و روح مخاطب و جامعه، فرهنگ‌سازی، تبلیغ، درمان، آموزش و … را فراهم کند. دانشگاه اصفهان به‌عنوان یک دانشگاه جامع و پیشرو در این حوزه‌ی نوین و میان‌رشته‌ای با راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی، آزمایشگاه بازی‌های جدی و دبیرخانه‌ی دائمی کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» تلاش دارد تا با هدایت پژوهش‌های مرتبط با این صنعت نوپا و ثروت‌آفرین و استراتژیک، رسالت خود در توسعه‌ی زیرساخت‌های آموزش، پژوهش و کارآفرینی در این هنر-صنعت-رسانه را ایفا نماید.
در تداوم این سیاست‌ها، دانشگاه اصفهان میزبان معتبرترین رویداد پژوهشی کشور در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای است. پنجمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» که ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، محلی برای ارائه‌ی پژوهش‌های جدید در شاخه‌های مختلف بازی‌های رایانه‌ای از جمله روانشناسی، جامعه‌شناسی، فناوری اطلاعات، هنر، پزشکی، مدیریت، اقتصاد و سایر علوم وابسته است تا محملی برای تحلیل و تولید بازی‌های رایانه‌ای فاخر  باشد.

کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

•  از حمایت نهادهای معتبر علمی و فرهنگی و اجتماعی سود می‌برد.
•  امکان ارزیابی ایده‌ها و مقالات پژوهشی توسط بزرگترین شبکه‌ی پژوهشی کشور در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای (شامل بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های داخل و خارج کشور) را فراهم می‌آورد.
•  مقالات شما را در معتبرترین نمایه‌های داخل (سیویلیکا و ISC) و خارج کشور به پژوهشگران دیگر عرضه می‌کند.
•  با مجلات معتبر علمی داخل و خارج کشور در ارتباط است و برای چاپ نسخه‌ی گسترش‌یافته‌ی مقالات برتر کنفرانس با آنان رایزنی مؤثر انجام می‌دهد.
•  به لحاظ سابقه‌ی برگزاری، اصالت، ماهیت علمی برگزارکنندگان و رعایت اصول علمی در داوری و پذیرش مقالات، اعتبار پژوهشی مقالات پذیرفته شده در آن تضمین شده است.
•  امکان ارتباط مستقیم شرکت‌کنندگان با شاخص‌ترین پژوهشگران داخل و خارج کشور در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای که امسال مهمان کنفرانس هستند را فراهم می‌کند.
•  با دعوت از مهمانانی از دانشگاه‌های فعال جهان در حوزه‌ی بازی‌سازی، فرصتی ناب برای رایزنی با آنان جهت ادامه تحصیل در این رشته را فراهم می‌کند.
•  میزبان شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی‌های نوین بازی‌سازی است تا در کنار پژوهش‌های علمی، شرکت‌کنندگان را با آخرین دستاوردهای فنی نیز آشنا کند.
نگاه ویژه‌ی این دوره به بازی‌های درمانی اختصاص دارد و پژوهش‌های مرتبط با این محورها جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت. مانند ادوار قبل، ماراتون بازی‌سازی نیز همزمان با کنفرانس برگزار می‌شود تا بازی‌سازان نیز در این رویداد سهم ویژه‌ی خود را داشته باشند.

کمیته‌ی برگزاری کنفرانس از عموم پژوهشگران، بازی‌سازان، صاحبان دانش و فن، مدیران اجتماعی و فرهنگی و کلیه‌ی علاقمندان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند با حضور خود در این رویداد پژوهشی و ارائه‌ی مقالات و محصولات ناب خود، به رونق این کنفرانس که متعلق به تک‌تک آنهاست، کمک کنند.

محورهای کنفرانس

تحليل‌های روانشناختی

درمان و ارتقاء سلامت روانی

سواد رسانه‌ای

مدل‌سازی احساس و هيجان

پدافند غيرعامل، مدیریت بحران، قدرت نرم

ملاحظات حقوقی

مالکیت فکری و کپی‌رایت

رویکرد فلسفی بازی‌های رايانه‌ای

شیوه‌های جذب مخاطب، بازاريابی و تبلیغات

نقش صنعت بازی‌های رايانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرينی

مدل‌سازی فرایند توسعه‌

مدل کسب و کار و درآمدزایی

مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی

فناوری‌های مطرح در توليد و توسعه‌ بازی‌های آنلاین

رویکردهای هوش محاسباتی

نقش داده کاوی و مدلسازی رفتار کاربر

تولید محتوای رویه‌ای (PCG) و دشواری پویا

بازي‌های رايانه‌ای مبتنی بر شبیه‌سازی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی

واسط کاربری و تجربه‌ی کاربری

تحلیل زیبایی‌شناختی و هنری

اصول هنری در طراحی و شخصیت‌پردازی

بهینه‌سازی در تلفیق هنر و تکنیک

روایت و بازی‌نامه‌نویسی

بازی‌های جدّی  (Serious Games)

بازی‌نمایی  (Gamification)

بررسی نقش بازی‌های رايانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه‌های:

        خانواده

        درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی

        فرهنگ، تاريخ و ادبیات

        آموزش و یادگیری

        تبلیغات

        هويت‌يابی و فرهنگ‌سازی

        فقه و اخلاق

        توسعه‌ی صنعت گردشگری

        درمان اختلالات جسمی

        توانبخشی شناختی

        ترويج ارزش‌های دفاع مقدس

        ترويج آموزه‌های مذهبی و قرآنی

و کليه‌ی محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و هنری و اجتماعی بازی‌های رايانه‌ای

ثبت‌نام و ارسال مقالات در

http://cgco2020.ui.ac.ir

شرکت  پویاسازان

گروه آیسا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi