دوشنبه، 15 مهر 98 - 10:36

 

روز گذشته سی و نهمین دوره نمایشگاه فناوری دوبی (Gitex 2019) فعالیت خود را با حضور بیش از ۴۵۰۰ شرکت به نمایندگی از ۱۴۰ کشور دنیا آغاز کرد.
در این دوره از نمایشگاه جیتکس پاویون ایران نیز برای پنجمین سال متوالی و با تلاش کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، برپا شده که تا روز پنج‌شنبه هفته جاری میزبان بازدیدکنندگان است.
در همین رابطه محمدرضا طلایی رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران در خصوص جزییات حضور ایران در بزرگترین رویداد فناوری خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا، گفت: پاویون امسال برای پنجمین سال متوالی با حضور ۱۰ شرکت دانش بنیان ایرانی برپا شده است.
وی گفت: این پاویون با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق توسعه صادرات و تعاملات بین‌الملل، کریدور صادرات دانش‌بنیان و حمایت اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی تهران، کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران و فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران برپا شده است.

طلایی با بیان اینکه نمایشگاه جیتکس با حضور ۴۵۰۰ شرکت روز گذشته افتتاح شده تا پنج شبنه فعالیت خود را ادامه خواهد داد گفت: ما در کنار برپایی پاویون رسمی ایران، امسال همچنین یک هیات تجاری متشکل از نمایندگان ۱۳ شرکت را هم دعوت کرده‌ایم تا از مهمترین رویداد ICT منطقه بازدید کنند.
رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران گفت: همچنین روز چهارشنبه این هفته همایش «معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت صنعت فاوای ایران» در محل مرکز تجارت جهانی دوبی (جیتکس ۲۰۱۹) برگزار می‌شود که بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تا کنون پاویون کره جنوبی، روسیه و چین برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند.
طلایی گفت: همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز تجارت جهانی دوبی، اطلاع‌رسانی برای تمام شرکت‌های حاضر در نمایشگاه جیتکس در حال انجام است و کسانی که مایل هستند در حوزه ICT ایران حضور و مشارکت داشته باشند، روز چهارشنبه می‌توانند در این همایش حضور پیدا کنند.
وی افزود: امیدواریم شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بتوانند نسبت به انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها اقدام کنند، اما مهمترین مساله این است که نمایشگاه جیتکس در حال حاضر به عنوان پل ارتباطی ایران با کشورهای دیگر برای توسعه صادرات و انتقال فناوری به ایران تلقی می‌شود.

بر اساس این گزارش پاویون ایران در کنار ۶۴ پاویون از دیگر کشورهای جهان در سالن شماره یک مرکز تجارت جهانی دوبی (محل استقرار نمایشگاه جیتکس) حضور دارد و پذیرای علاقه‌مندان است.
محورهای جدیدی که در نمایشگاه جیکس ۲۰۱۹ روی آن تمرکز ویژه‌ای شده، فناوری نسل پنجم، آینده خودران‌ها، هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند و سبک جدید زندگی است.

logo-samandehi