چهارشنبه، ۰۸ آبان ۹۸ - ۱۱:۲۸

– اصل و اساس برگزاری بسیاری از رویدادها همواره مورد سوال بوده و در بسیاری از موارد صرفا نمایشی برگزار می‌شود که صرفا رویدادی برگزار شده باشد.

در این میان برخی رویدادها با عناوین پرطمطراق به محلی برای ارایه سخنرانی‌های آکادمیک و در بسیاری موارد شعاری تبدیل شده و حتی در مواردی اساسا محتوای ارایه‌شده سنخیتی با اصل رویداد ندارد. در رویداد‌هایی هم که مدعی هستند محتوا با اصل و نام رویداد ارتباط معنایی دارد خروجی رویداد‌ها غالبا ارزشی کمتر از یک مقاله مطبوعاتی دارد؛ چرا که معمولا خوانده می‌شود اما اهمیتی به آن داده نمی‌شود، لذا در شرایطی که بسیاری از قوانین اجرایی نمی‌شوند روشن است که خروجی این‌گونه رویداد‌ها هم به کاری نخواهد آمد.

فارغ از برگزاری این‌گونه رویداد‌ها اما اخیرا با رویداد‌هایی با عناوین بزرگ مواجهیم ؛ عناوینی که حتی تعریف دقیق و درستی از آنها نداریم چه برسد به محتوایی که در آن قرار است عرضه شود.زمانی شعار شهرهای هوشمند داده می‌شد که طبعا نتیجه‌ای عملی در پی نداشت اما حالا صحبت از رویداد‌‌هایی از جنس کشوری با عناوینی همچون ایران هوشمند، ایران دیجیتالی و غیره است.

چندی پیش یکی از مدیران تعریف می‌کرد که خبرنگاری با او تماس گرفته و نظرش را راجع به ایران هوشمند و ایران دیجیتال جویا شده است. اما پاسخ مدیر مربوطه کوتاه و موجز بوده: شما در ابتدا تعریف ایران هوشمند و ایران دیجیتال را بگویید تا من هم بتوانم نظر خود را در مورد آن ارایه دهم!

علی‌الحال مقصود این نوشتار این است که بگوید، حالا که بساط رویداد‌ها را نمی‌توان جمع کرد، حداقل اگر هم بناست این اقدامات نمایشی و تبلیغاتی، صرفا بساطی برای تعریف و تمجید، ریخت‌وپاش، جایزه‌فروشی، جذب اسپانسرهای زوری، فروش تریبون سخنرانی و اهدافی از این دست باشد، حداقل عنوان آن به گونه‌ای انتخاب شود که برای همگان قابل درک باشد. (منبع:عصرارتباط)

شرکت  پویاسازان

گروه آیسا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi