یکشنبه، 11 اسفند 98 - 06:47

 

بانک مرکزی سقف برداشت و انتقال وجه از طریق کانال‌های مختلف را با هدف مراجعه حضوری کمتر مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز افزایش داد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این رگولاتور پولی کشور در اطلاعیه‌ای ۵ اقدام خود برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را اعلام کرده است در اولین قدم سقف انتقال و جه کارت به کارت از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها را از ۳ میلیون تومان در شبانه روز به ۵ میلیون تومان افزایش داده است. در این اطلاعیه اعلام شده که کارمزد انتقال وجه بیش از ۳ میلیون تومان برابر با همان انتقال وجه ۳ میلیونی محاسبه می‌شود.
همچنین سقف انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌سازها نیز از یک میلیون تومان به سه میلیون تومان افزایش یافته است البته این در شرایطی است که پرداخت‌سازها بتوانند احراز هویت کاملی از کاربران خود انجام دهند و از انطباق شماره ملی دارنده کارت با شماره ملی دارنده سیم‌کارت اطمینان حاصل کنند. در غیر اینصورت سقف انتقال وجه همان یک میلیون تومان خواهد بود.
همچنین این اجازه به شعب بانک داده شده است که تاریخ انقضای کارت‌ها را بدون نیاز به مراجعه به شعب تا ۳ ماه افزایش دهند اما باید به صورت غیرحضوری و به صورت کامل کاربران و دارندگان کارت را احراز هویت کنند.
همچنین طبق روال سال‌های گذشته امکان برداشت از دستگاه‌های خودپرداز به ۵۰۰ هزارتومان افزایش یافت اما بانک مرکزی تاکید کرده است که تا جایی که ممکن است از استفاده از اسکناس پرهیز کنند. همچنین تعداد تلاش‌های متوالی ناموفق رمز دوم پویا در هر شبانه روز از ۳ تلاش به ۵ تلاش افزایش پیدا کرد.

logo-samandehi