سه شنبه، 30 اردیبهشت 99 - 08:34

 

 

نشست تخصصی استارت آپ ها در شرایط کرونا روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه جاری با همکاری مرکز کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا اتاق بازرگانی اصفهان و اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان) بصورت مجازی برگزار می شود. این نشست مجازی (MEETUP) با حضور مدیرکل و کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان به مدت یکروز با هدف ارایه راه حل هایی برای B2G ( کسب و کارهای نوپا و حاکمیت) درجهت رفع مشکلات و چالش های این بخش طراحی شده است.

بیان و رفع مشکلات در خصوص شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارهای نوپا، بیان راهکارهای عملی براساس الگوی مدیریت و راهبردی “مکنزی” در فضای مجازی از دیگر اهداف برگزاری ان نشست است. دیر اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: رویکرد مردم و حاکمیت در بحث شیوع ویروس کرونا تغییر کرد و به این مساله واقف شدند که فناوری اطلاعات می تواند در بحث فاصله گذاری اجتماعی موثر باشد. مطلبی زاده در جلسه مجازی شبکه سازی بین کسب و کار نوپا و حاکمیت (meetup) افزود: ما در بحث شیوع کرونا مورد فشارهای زیادی از جمله ارتقای فناوری اطلاعات برای کاهش مراجعات حضوری مردم قرار داشتیم.وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های این فناوری در بحث تجارت الکترونیک نیز از دیگر مواردی بود که در بحث کرونا حاکمیت و مردم را ناچار به استفاده از این فناوری نمود و از سویی مردم نیز به امور غیرحضوری واقف شدند.

مطلبی زاده افزود: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا افزایش ۲۰۰ درصدی جابه جایی مرسولات و محصولات پستی را بسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.وی همچنین گفت: شرکت هایی که کار خدماتی در زمان شیوه ویروس کرونا انجام می دادند خسارت هایی هم دیدند که ما پیشنهاد اعطای وام به این شرکت ها را دادیم و البته گلایه هایی نیز به عملکرد این شرکت ها در این خصوص که تنها کسانی که کار خدماتی انجام داده اند زیر پوشش قرار گیرند، داشتیم.وی همچنین از راه اندازی سامانه ای برای غربالگری افراد مبتلا و نیز مراقبت از مردم در بحث شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به آیتم هایی که دانشگاه علوم پزشگی ارایه کرده بود، سلامت افراد و مکان آنها مورد سنجش و پایش قرار می گرفت.

وی در خاتمه گفت: افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز از نظر قرنطینه تحت نظر قرار داشتند.در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران کسب و کارهای نوپا، ندادن مجوز، کندی صدور مجوزها، مشکل قانونگذار و نبود قانون مشخص در این خصوص و شفاف نبودن قوانین در حوزه کسب و کارهای نوپا، نبود متولی خاص در این بخش و نبود هماهنگی بین کسب و کار های نوپا با جاکمیت را از مشکلات خود اعلام کردند.

logo-samandehi