چهارشنبه، 25 تیر 99 - 01:43

 

رویداد هم افزایی و شبکه سازی (DRAP) ویژه فعالان زیست بوم کسب و کار با حضور نمایندگانی از ۱۴ بنگاه اقتصادی بزرگ و کوچک در مرکز توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.شبکه‌سازی یک فعالیت تجاری – اقتصادی است که توسط کسب و کارها و کارآفرینان برای شناسایی و ایجاد روابط تجاری، استفاده از فرصت‌های تجاری، تبادل اطلاعات برای یک هم افزایی و همکاری برای سرمایه‌گذاری شکل می گیرد.

یکی از اهداف شبکه‌های تجاری، ایجاد روابطی است که در آینده برای فعالان اقتصادی فرصت‌های سرمایه گذاری فراهم می شود.

کارشناسان اقتصادی، کاهش هزینه‌های بازاریابی،بازخورد و نتیجه شبکه‌سازی در بازاریابی و فروش، ارتباطات جدید و ارجاعات، دیده شدن بیشتر، به‌ روز ماندن، حل مساله، به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه و ایجاد حس اعتماد و افزایش روحیه از مزایای شبکه سازی برای فعالان زیست بوم کسب و کار است.

شایان ذکر است یکی از موضوعاتی که باعث کامروا شدن زیست بوم کسب و کار می شود و در اتاق های نسل دوم دنیا نیز مورد استفاده قرار می گیرد، راهبری شبکه سازی است.

در این شبکه سازی، نیازمندی ها و توانمندی های اعضا مشخص می شود و در چهار رویداد شامل؛ ۱- معرفی نیازمندی ها و توانمندی های شرکت های بزرگ ۲- شرکت های کوچک تر متناسب با نیازهای اعلام شده، توانمندی های خود را معرفی می کنند ۳- بازدید شرکت های بزرگ از شرکت های کوچک تر و ۴- عقد قرارداد مابین شرکت های بزرگ و کوچک شکل می گیرد.

با توجه به بحران شیوع کرونا، سه رویداد اول بصورت مجازی طراحی و پس از احصاء و شناسایی نیازهای شرکت های بزرگ، توانمندی اعضای کوچک مورد بررسی قرار گرفت و شبکه سازی بصورت تعاملی مابین ۱۴ بنگاه اقتصادی شرکت کننده از اعضای اتاق در این رویداد برگزار شد.

گفتنی است مقررشده  که این خدمت هر دو هفته یکبار به همت مرکز توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شود.

logo-samandehi