یکشنبه، 29 تیر 99 - 11:15

 

 

ثبت نام دانش آموزان برای پایه اول ابتدایی و مقاطع تحصیلی بالاتر همواره مشکلاتی را برای آنها و والدینشان در فصل تابستان به همراه دارد که امسال محدوده بندی و قوانین جدید بعضی از مدارس، مشکلات و نگرانی خانواده ها را افزایش داده است.یکی از شرایط ، قرار داشتن در محدود جغرافیایی محل ثبت نام است. اولویت ثبت نام با ساکنین محدوده محل ثبت نام است و معمولاً خود اولیاء نیز از این موضوع استقبال می‌کنند.در گغتگوی با حمید باقری مدیرکل پست استان اصفهان نظرات ایشان را جویا شدیم.حمید باقری دارای کارشناس ارشد  مدیریت منابع انسانی است . وی کار مدیریتی خود را از از ریاست اداره پست شهرستان مبارکه آغاز و سپس در  معاونت فنی و معاونت مالی و اداری پست فعالیت داشت .وی از سال ۱۳۹۷ بعنوان مدیر کل پست استان اصفهان در حال فعالیت می باشد.

 

بعنوان اولین سوال بفرمایید طرح احراز هویت خانواده در محدوده از چه سالی و با چه هدفی صورت گرفته است؟

طرح ثبت نام دانش آموزان در پایه اول و هفتم (ورودیهای جدید مدارس ) بر اساس بانک اطلاعاتی کدپستی ده رقمی و برای اولین بار از امسال در شهرهای اصفهان ، شاهین شهر و خمینی شهرپیاده سازی گردید. هدف از اجرای آن ثبت نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه با عنایت به شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد شهری (سرویس مدارس می باشد.

این طرح با همکاری چه نهادهای صورت گرفته است؟

اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل پست استان اصفهان

با توجه به بررسی و گزارشهای میدانی ، برخی خانواده ها با اینکه آدرس محل سکونت و مدرسه در یک منطقه و همراستا بوده است ، احرازهویتشان بواسطه عدم مطابقت کدپستی با آدرس مذکور مشکل ساز بوده است .رفع این مورد به چه صورت انجام میشود؟

تعیین مدارس از روی کدپستی ده رقمی و مقطع تحصیلی و جنسیت دانش آموز انجام می شود . اگر کدپستی فرد اشتباه باشد انتخاب مدرسه نیز بدرستی انجام نمیشود. زمانیکه متقاضی وارد سامانه ثبت نام آموزش و پرورش میشود کدپستی از ایشان سوال میگردد و در کنار آن لینک دریافت کدپستی بصورت آنلاین قرارداده شده است . همشهریان عزیز بایستی اگر از کدپستی صحیح خود اطلاعی ندارند وارد سامانه درخواست کدپستی شده و کدخود را دریافت نمایند و با ثبت کد صحیح خود فرایند را ادامه دهند

عمده مشکل خانواده هایی که احراز هویتشان با مشکل مواجح میشوند ، چه مواردی بوده است؟

عمده مشکل عدم احراز هویت اطلاع نداشتن مردم از کدپستی صحیح خود بوده که و استفاده از کد های غیر واقعی . مشکل عمده بعدی این بوده که والدین جهت ثبت نام فرزندان خود در مدارسی غیر ازمدارس محدوده خود اقدام به ثبت آدرس بستگان خود نموده اند که در مرحله تحقیق و بازدید این موضوع برای نامه رسان محرز شده و آدرس تایید نشده است.

آیا راه دیگری مثل استفاده از GIS یا پروژه GNAF برای احراز هویت وجود نداشته است؟

با عنایت به اینکه کلید ثبت نام به روش مذکور در خرداد ماه زده شد سامانه ثبت نام بصورت الکترونیکی و فیزیکی بصورت توام آماده گردید و فرصتی برای راه اندازی سرویس های آنلاین نبود و انشاالله در سال آینده از سرویس های GNAF (نشانی استاندارد مکان محور ) و سرویس آنلاین استعلام کدپستی و نشانی استفاده میگردد.

آیا در اصفهان نقشه ی GIS کاملی از نهادهای چون شهرداری یا خود پست در دسترس نبود است؟

 سرویس احراز هویت کاملا بصورت فیزیکی بوده و باید صحت کدپستی با آدرس ارائه شده به همراه سکونت فرد در همان محل محرز گردد.ضمن تشکر از جنابعالی ، مشکل اصلی برای مردم نبودن پلاک کدپستی و پلاک شهرداری بر روی ورودی ساختمانهاست که با توجه به گذشت حدود ۱۵ سال از طرح این پروژه ، متاسفانه این مهم که از وظایف شهرداری میباشد انجام نشده و باعث سردرگمی مردم گردیده. انشالله مسئولین شهر فکری در این خصوص بنمایند.

logo-samandehi