یکشنبه، 30 شهریور 99 - 08:29

 

یک کارشناس رسانه نسبت به فیلترینگ بی‌ضابطه در اینترنت و عدم توجیه افکار عمومی در این خصوص انتقاد کرد و نسبت به تبعات آن هشدار داد.وی به عنوان مثال، با اشاره به بررسی ها و نتایجی که در باره فیلترینگ تلگرام داشته، گفت: «فیلتر کردن تلگرام، قبح استفاده از فیلترشکن را شکست.»در نشست نقد و اندیشه که توسط روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و با موضوع «تولید محتوا در فضای مجازی» برگزار شد، سید بشیر حسینی استاد دانشگاه و رییس باشگاه سواد رسانه‌ای به موضوع فیلترینگ و پیامدهای آن پرداخت.

در دنیای جدید قدرت دست مردم است
آقای حسینی که از مجریان یک مسابقه پربیننده تلویزیون هم بوده، در این نشست در باره تولید محتوا در فضای مجازی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد با بیان اینکه نهادها نگران قدرت خود هستند، تصریح کرد: در دنیای جدید قدرت دست مردم است و نهادها پدر سالاری گذشته را ندارند و مردم هم به ابزار دسترسی پیدا کرده اند، به همین دلیل فاصله ها بین این دو کم شده است.
وی با بیان اینکه اکنون میلیون ها دانش آموز و معلم در شبکه شاد تولید محتوا می کنند، گفت: در دنیای امروز ارتباطات از حالت عمودی بالا به پایین به حالت افقی در آمده است و باید مردم تشویق شوند در این فضا تولید و مصرف محتوا داشته باشند.

با فیلتر تلگرام قبح استفاده از فیلتر شکن شکست
به گزارش ایتنا رییس باشگاه سواد رسانه‌ای پیشنهاد نظرسنجی به تصمیم گیرندگان فیلترینگ ارائه کرد و گفت: کسانی هستند که سال‌ها برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام زحمت کشیده‌اند و هزینه ریالی کرده‌اند، حداقل کسانی که تصمیم می گیرند که این مغازه را ببندد توضیحی درباره دلایل خود ارائه کنند.
وی با اشاره به بررسی ها و نتایجی که درباره فیلتر تلگرام داشته، افزود: یکی از تبعاتی که فیلتر تلگرام داشته، استفاده اجباری قشر سنتی به فیلترشکن و شکسته شدن قبح آن است.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: هزینه فیلتر کردن و تردید داشتن و تصمیم نگرفتن از تصمیم گرفتن و انجام آن بیشتر شده است.

مخاطب امروز با قواعد ما جلو نمی‌آید
وی افزود: مخاطب امروز با قواعد ما جلو نمی آید و با واقعیت هایی که سود کشور در آن است باید روبرو شویم و در این شرایط تحریم تنها راهی که بسته نمی شود فضای مجازی است که می توانیم از آن استفاده کنیم.
حسینی با بیان از ترس مرگ در حال خودکشی هستیم، تاکید کرد: با ترس کوچک احتمالی خود سود قطعی بزرگی را از دست می دهیم که این یک اشتباه استراتژیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi