دوشنبه، 31 شهریور 99 - 01:02

 

در سال های اخیر به دلایل مختلفی تمایل بخشی از افراد جامعه در حوزه درآمد و اشتغال به سمت مشاغل خانگی هدایت شده است. در عین حال و در کنار این افراد جامعه روستایی کشور نیز بخش مهمی از در حوزه صنایع دستی و غذا را به خود اختصاص داده است. محصولاتی که همیشه با اقبال عمومی جامعه شهری روبروی بوده است.
یکی از مهمترین مشکلاتی که همیشه اقتصاد روستا و مشاغل خانگی را با تهدید مواجه کرده است بخش بازرایابی ، فروش و ارسال این محصولات به دست مصرف کننده نهایی و بدون واسطه بوده است.
تجارت الکترونیک یکی از بهترین سرویس های دنیای امروز جهت توسعه بازارهای فروش برای هر کسب و کار و یا تولید کننده ای می باشد. این سرویس می تواند کمک موثری به افزایش فروش محصولات و تولیدات خانگی ، محلی و روستایی نماید.
پست استان اصفهان نیز از سال های گذشته اقدام به ارائه سرویس تجارت الکترونیک به ۳ گروه از فعالین این حوزه کرده است.
گروه اول : آن دسته از تولید کنندگان و فروشندگانی می باشند که به دلایل مختف تمایلی به ایجاد سایت اینترنتی ندارند. این اشخاص عموما محصولات خود را از طریق پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی به فروش می رسانند.
پیشنهاد پست استان اصفهان استفاده از خدمات پنل رایگان فروش اینترنتی Ebazar می باشد.
شما در این پنل می توانید محصولات خود را به بازار های کشور عرضه کنید و از خدمات COD (تحویل کالا در مقابل دریافت بها) و جمع آوری از محل بهره ببرید.
گروه دوم : آن دسته از فعالینی می باشند که دارای سایت اینترنتی و کسب و کار مستقل می باشند. این گروه نیز می توانند در صورت داشتن اینماد سایت خود را از طریق API به سامانه مدیریت تجارت الکترونیک پست کشور متصل کنند و از مزایای آن از جمله محاسبه نرخ پستی و همچنین سایر مزایای گروه اول استفاده نمایند.
گروه سوم : دارندگان سایت های بزرگ اینترنتی می باشند که به صورت چند فروشگاهی مدیریت می شوند. این اشخاص نیز می توانند ضمن انعقاد قرارداد با شرکت ملی پست از امکان جذب فروشگاه از سراسر کشور بهر مند گردند و در عین حال سایر مزایای گروه اول و دوم را نیز استفاده کنند..

گروه های اول ودوم می توانند در شهر اصفهان با مراجعه به نزدیک ترین ناحیه پستی(فیض ، غدیر ، ملک شهر ، لاله ، خوراسگان ، مسجد سید) و در شهرستان ها به مرکز پست شهرستان ضمن انعقاد قرارداد فروشگاه اینترنتی و عضویت در جمع فروشگاه های اینترنتی پست از سرویس جمع آوری مرسولات، پرداخت در محل و سایر امکانات استفاده کنید.
متقاضیان همکاری در گروه سوم هم می توانند به دو صورت زیر با پست استان اصفهان همکاری نمایند:
۱- پروژ های نوآور :آن دسته از پروژه هایی که در حال توسعه می باشند و نیاز به حمایت دارند. این پروژه ها جهت داوری و سایر مراحل جذب به مراکز رشد طرف قرارداد با پست استان معرفی خواهند شد.
۲- شرکت های دارای سامانه فروشگاهی و توسعه یافته : این شرکت ها در صورت داشتن شرایط همکاری به عنوان شرکت واسط تجارت الکترونیک به شرکت ملی پست جهت انجام تشریفات قانونی معرفی خواهند شد. شایان ذکر است این دسته از شرکت ها بعد از انعقاد قرارداد با شرکت ملی پست می توانند اقدام به جذب تامین کننده محصول از سراسر کشور نمایند.
از مهمترین شرایط اخد مجوز شرکت واسط داشتن حداقل ۳۰۰۰ فروش ترافیک پستی در ماه ، ارائه اسناد مربوط به شرکت و توان مالی و طرح مناسب بازاریابی و فروش می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر بخش تجارت الکترونیک پست استان اصفهان آماده پاسخگویی می باشد.
تلفن تماس : ۳۲۲۰۵۳۹۱

logo-samandehi