جمعه، 18 مهر 99 - 08:57

 

 

عبدالرضا کبیری سامانی دبیر جشنواه ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: مقرر بود پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی روز‌های نوزدهم و بیستم شهریور امسال در اصفهان برگزار شود، اما با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این کار به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه تا تیر امسال تصمیم دبیرخانه جشنواره بر برگزاری حضوری این رویداد بود، اظهار داشت: با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا و همچنین مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر غیر حضوری بودن همایش‌ها و جشنواره‌ها، تصمیم گرفته شد تا پانزدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی در آبان امسال بصورت مجازی برگزار شود.

کبیری اضافه کرد: پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی روز‌های ۲۸ و ۲۹ آبان امسال همزمان با هفته جهانی کارآفرینی و بصورت راه دور و مجازی (Virtual) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسوولان برگزاری جشنواره در صدد تولید محتوای مناسب برای برگزاری این رویداد بصورت مجازی هستند، تاکید کرد: برگزار شدن جشنواره بصورت مجازی، فرصت خوبی برای جذب مخاطبان بین‌المللی، همکاری‌های فرا مرزی و انتقال تجربه بویژه از نهاد‌هایی مانند مرکز منطقه‌ای توسعه پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری تحت نظارت یونسکو (IRIS) و انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP) فراهم می‌آورد. معرفی این رویداد در سطح بین‌المللی بویژه در روز‌هایی که همزمان با هفته جهانی کارآفرینی است می‌تواند به ثبت جهانی جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی نیز کمک بسیاری کند.

کبیری با اشاره به اینکه فرایند داوری طرح‌های رسیده به بخش‌های مسابقه‌ای طراحان کسب و کار و فن‌آفرینان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جشنواره در حال انجام است، گفت: اطلاع‌رسانی بیشتر درباره چگونگی برگزاری جشنواره در روز‌های آینده صورت می‌گیرد.

جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

این جشنواره در ۲ بخش مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای برگزار می‌شود که بخش مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار، فن‌آفرینان و فرصت‌­های سرمایه­‌گذاری است؛ بخش‌های غیرمسابقه‌ای نیز شامل فرصت‌­های سرمایه‌­گذاری، نشست‌های انتقال تجربه و نمایشگاه است.

logo-samandehi